Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement
Kocia zmyłka

"Kocia zmyłka" to technika pierwotnie stosowana w sumo, wykorzystywana m. in. przez Lovro w mandze oraz anime Ansatsu Kyoushitsu.

Warunki[]

Aby dało się zastosować w trakcie walki ten ruch, muszą zostać spełnione trzy warunki:

  • skrytobójca musi mieć dwie bronie;
  • wróg musi być specjalistą w walce;
  • przeciwnik musi znać strach przed śmiercią.

Technika[]

Podczas walki z doświadczonym przeciwnikiem należy zbliżyć się do niego, trzymając jedną z dwóch swoich broni. Jego uwaga prawdopodobnie będzie skupiona właśnie na niej, jako na potencjalnie najniebezpieczniejszym narzędziu. Kiedy już znajdzie się najbliżej rywala, jak jest to możliwe, trzeba upuścić broń, co go zdezorientuje, oraz prędko przejść do sedna - właściwej "kociej zmyłki".

Wykonuje się ją poprzez specyficzny rodzaj klaśnięcia przed twarzą wroga. Kiedy uderza się w dłonie, należy umieścić jedną z nich na wysokości środka swojego ciała, kierując ją w stronę przeciwnika, a następnie dokładnie uderzyć w nią drugą, tak, jakby chciało się wystrzelić bryłkę dźwięku.

Po prawidłowym wykonaniu "zmyłki" ogłuszonego i zdezorientowanego przeciwnika można wykończyć drugą bronią.

Wykorzystanie w serii[]

Nagisa, znający "kocią zmyłkę" od Lovro, który pokazał mu ją w trakcie treningu, postanawia wykorzystać tę technikę podczas walki z Akirą na dachu hotelu "Pałac Fukumy". Sprawdziwszy, czy wszystkie warunki do użycia techniki zostały spełnione, młodzieniec testuje ją na przeciwniku, którego bez problemu w taki sposób ogłusza. W ten sposób umożliwia sobie jego ostateczne unieruchomienie oraz pokonanie.

Ponownie technika pojawia się już znacznie później, podczas spotkania z Bogiem Śmierci. Nagisa chce wykorzystać na nim zmyłkę, aby dać swoim przyjaciołom szansę na obezwładnienie przeciwnika. Okazuje się jednak, iż wróg pokonuje go lepszą wersją jego własnej broni jeszcze zanim chłopak zdąża cokolwiek zrobić.

Zastosowanie[]

Manga[]

Anime[]

  • Czas na Nagisę

Ciekawostki[]

  • Bardzo podobną do "kociej zmyłki" techniką jest "ogłuszenie klaśnięciem" (and. "Clap Stunner"). Drugie z wymienionych jest jednak znacznie potężniejsze.