Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Akira Takaoka jest żołnierzem japońskich sił desantowych i formalnym współpracownikiem Karasumy. Przez pewien czas pełni funkcję nauczyciela wychowania fizycznego w klasie 3-E.

Wygląd[]

Akira to młody mężczyzna o krępej budowie i początkowo bardzo sympatycznej powierzchowności. Jego włosy oraz oczy są w kolorze czarnym. W trakcie późniejszych wystąpień jego synaptyczny wygląd znika, zastąpiony zaś zostaje niepokojącym wizerunkiem nieobliczalnego psychopaty. Na jego policzkach można wtedy dostrzec wówczas ślady zadrapań przywodzących na myśl dzieło dzikiego zwierzęcia, które w rzeczywistości Takaoka robi sobie samodzielnie, z frustracji drapiąc swoją skórę na twarzy.

Osobowość[]

Gdy pojawił się po raz pierwszy, na samym początku Akira wydawał się przyjazną osobą. Szybko jednak okazało się, że to tylko pozory. Już w drugim rozdziale, w którym się pojawił, mężczyzna powoli odkrywał swoje prawdziwe oblicze - nie miał najmniejszego problemu z nadużywaniem siły, nawet wobec swoich uczniów, tylko po to, by pokazać swoją potęgę. Nie interesowało go nauczanie dzieci, skupiał się tylko na zdobyciu uznania za zabójstwo Koro-sensei'a.

Po przegranym pojedynku z Nagisą, jego chora, niezaspokojona żądza bycia najlepszym osiąga apogeum. Wtedy to zaczynają się u niego objawiać syndromy niepoczytalności, mężczyzna jest gotów w zemście skazać na śmierć wiele niewinnych osób, jeśli nie otrzyma przeprosin wykonanych w oczekiwany przezeń sposób. W trakcie egzekwowania jego radykalnego planu możemy zobaczyć, jak w nerwowym odruchu mężczyzna zdrapuje sobie skórę z policzków.

Akira wykazuje pewne zachowania będące przejawem manii wyższości. Uwielbia kontrolować innych, udowadniać swoją dominację oraz patrzeć na cierpienie swoich oponentów, jak na prawdziwego sadystę przystało.

Historia[]

Akira należał w siłach desantowych do tej samej brygady co Karasuma. Tadaomi przewyższał go siłą i umiejętnościami, okazał się lepszy jako żołnierz, zatem Takaoka postanowił spróbować swoich sił jako trener. W trakcie pracy w wojsku potrafił w krótkim czasie wyszkolić hufiec elitarnych, lojalnych żołnierzy. Stosował w tym celu metodę polegającą na tworzeniu między nim a jego uczniami czegoś na wzór ścisłych więzi rodzinnych, stawiając siebie jako okrutnego ojca na ich czele.

Zdolności[]

Takaoka potrafi sprawnie kontrolować innych, posiłkując się głównie strachem. Jest przy tym bardzo silny, czego często nadużywa. Posiada wojskowe wyszkolenie. Potrafi również układać bardzo okrutne plany, nie bacząc na moralność ani litość.

Relacje[]

Tadaomi Karasuma[]

Obaj mężczyźni należą do japońskiego wojska. W ich brygadzie to Karasuma był najlepszy, co wzbudzało zazdrość w jego rywalu. Głównym celem Takaoki po dołączeniu do kadry nauczycielskiej klasy 3-E było udowodnienie swojej wartości i pokazanie, że potrafi sobie poradzić z zabójstwem Koro-sensei'a lepiej niż Karasuma, aby ten w rezultacie został jego podwładnym. Tadaomi z kolei wydaje się nie wiedzieć o pogardzie żywionej doń przez Akirę.

Nagisa Shiota[]

Na początku Takaoka miał Nagisę za słabego, jednak przegrana z utalentowanym w boju młodzieńcem pozostawiła po sobie traumę w umyśle mężczyzny, której Shiota nie był świadomy. Akira nienawidzi młodzieńca, sądzi, że tylko jeśli go zabije, to zmaże z siebie hańbę po porażce w pojedynku z nim.

Ciekawostki[]

  • Akira ma pewien schemat nauczania. Uważa, że do wyszkolenia dobrych żołnierzy potrzeba strachu i miłości w proporcji dziewięć do jednego. Ciągle zastraszany człowiek jest w stanie zrobić wszystko dla drobnej pochwały.
Advertisement