Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Działanie to osiemnasty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Klasa 3-E wciela w życie swój największy jak dotychczas skrytobójczy plan. Wszystko idzie zgodnie z ich myślą - kolejne osoby dobrze wywiązują się z powierzonych im zadań, aczkolwiek gdy myślą, iż już im się udało, Koro-sensei ujawnia kolejną swoją umiejętność i przemienia się w formę perfekcyjnej defensywy czyniącą go niemożliwym do zabicia przez kolejne dwadzieścia cztery godziny. Po powrocie do hotelu zaś pojawia się kolejny problem - część uczniów ujmuje nienaturalnie wręcz duże zmęczenie przeradzające się po chwili w zupełną utratę sił oraz gorączkę.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Dotarłszy na miejsce wraz ze swoim nauczycielem, Nagisa na wszelki wypadek przeszukuje ośmiornicę przed wpuszczeniem jej do drewnianego budynku, by mieć pewność, iż ten nie ma niczego mogącego ułatwić mu ucieczkę. Rozpoczyna się pierwszy etap - klasa puszcza wychowawcy film zmontowany specjalnie na tę okazję przez jednego z nich. Chociaż Koro-sensei wyczuł zapach swoich podopiecznych szykujących dalszą część planu, nie zauważa podnoszącego się poziomu wody, aż dopóki ciecz nie sięga jego macek - jest zbyt przejęty oglądaniem godzinnego materiału o jego kompromitujących zachowaniach.

Po seansie jedna grupa otacza nauczyciela z bronią w gotowości i odstrzela wygrane w zakładzie maski. Następnie ściany budynku opadają, ukazując Koro kolejną drużynę, tym razem wynurzającą się z wody na flyboardach, tworzącą nad nim tym samym hydrauliczną klatkę wodną. Wtedy to strzelcy (których kryjówkę sprytnie zamaskowano, myląc ośmiornicę manekinami ubranymi w przesączone ich zapachem ubrania) przystępują do ostatecznego ataku.

Dochodzi do gwałtownej eksplozji. Wydawać by się mogło, że już po wszystkim, acz wtedy spod wody wyłania się niewielki, okrągły obiekt, który następnie udał się w ich stronę. Był to Koro-sensei w swojej formie perfekcyjnej defensywy - małej kuli z niezniszczalnego kryształu, który będzie go chronił, ale jednocześnie też unieruchamiał przez najbliższe dwadzieścia cztery godziny. Tadaomi chce zabrać to, co zostało z ośmiornicy, by dalej próbować go zniszczyć, lecz Koro szybko przewiduje ich zamiary i uprzedza, że grozi to wybuchem na ogromną skalę. Zawiedzeni uczniowie ruszają w drogę powrotną do hotelu. Znów przegrali.

Jakiś czas później klasa rozmawia o wcześniejszym zajściu. Nagle Nagisa zauważa, że coś jest nie tak - większość jego kolegów jest wybitnie, nienaturalnie wręcz zmęczona. Niespodziewanie niektórzy z nich zaczynają padać na ziemię, zaś Okajima dostaje ponadto silnego krwotoku z nosa. Zaalarmowany Tadaomi pyta pracownicę hotelu o najbliższy szpital, lecz nie da się z niego obecnie korzystać - otwarcie dopiero rano.

Wtedy do mężczyzny dzwoni jakiś nieznany numer. Tajemniczy głos ze słuchawki przyznaje otwarcie, że wie o tajemniczej chorobie, na którą zapadli nastolatkowie - jest to stworzony przez niego sztuczny wirus. Jeśli nie dostaną lekarstwa, w ciągu tygodnia ich ciała zaczną się rozkładać, powodując bolesną śmierć. Aby dostać od niego lek, dwóch najsłabszych z uczniów - Kaede i Nagisa - ma dostarczyć mu Koro na ostatnie piętro nieodległego stamtąd hotelu Pałac Fukumy w ciągu godziny. Każde spóźnienie lub próba oszustwa zaś skończą się zniszczeniem medykamentów. Po tych słowach obcy rozłącza się.

Zdrowa część grupy rozważa przez chwilę wykonania poleceń oprawcy ich kolegów. Ostatecznie postanawiają jednak stworzyć inny plan i niepostrzeżenie ukraść lekarstwo. Podjeżdżają więc pod hotel, gdzie niebawem rozpoczną akcję.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement