Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Karmę to trzeci odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Do klasy dołącza nowy uczeń - Karma Akabane, który wreszcie wrócił z zawieszenia. Swoimi sztuczkami prowokuje mackowatego nauczyciela i stara się pozbawić go chęci do wykonywania zawodu, a następnie zamordować. Koro jednak nie da się tak łatwo - próbuje więc wymyślić sposób, by poskromić bezczelnego nastolatka.

Fabuła[]

Karasuma z Koro-sensei'em obserwują trening ciosów nożami w wykonaniu klasy E. Mężczyzna oznajmia, że teraz to on będzie się zajmował nauczaniem wychowania fizycznego, a ośmiornicy każe nie patrzeć i iść się "pobawić do piaskownicy", co stwór faktycznie robi. Narzeka przy tym, że Tadaomi jest okrutny, i iż jego lekcje w-f'u były równie dobre, uczniowie jednak zgłaszają pewne obiekcje - ze względu na moce mackowatego nie byli w stanie powtarzać po nim ćwiczeń, wolą więc ludzkiego wuefistę.

Podczas gdy zdeprymowany Koro układa sobie wieżę z kamyków, uczniowie dopytują rządowego agenta, czy ten trening ma w ogóle jakiś sens. Ten wyjaśnia, iż to tak samo jak z nauką - jeśli przyswoją podstawy, później na pewno będą im się one przydawać. Następnie każe Maeharze i Isogai'owi wystąpić z szeregu i go zaatakować, a jeśli uda im się go trafić, będą mogli wrócić do domu. Chłopcy podejmują próbę, jednak obaj zostają bez najmniejszego problemu pokonani przez bruneta. Oznajmia on, iż jeśli nie są w stanie trafić jego, nie mają szans z ośmiornicą. Dlatego właśnie muszą trenować dalej. Będzie ich szkolił w podstawach zabójstwa takich jak walka nożem czy strzelanie. Jeśli cała klasa będzie w stanie go trafić, ich szanse na pokonanie Koro-sensei'a wzrosną. Mężczyzna pozwala im się rozejść.

Gdy uczniowie wracają do budynku, na schodach napotykają chłopaka z końcówki poprzedniego odcinka - Karmę Akabane. Młodzieniec wita się z Nagisą, z którym nie widział się już od dłuższego czasu. Następnie zauważa wychowawcę klasy i od razu do niego podchodzi. Gdy po krótkiej rozmowie Akabane podaje mu rękę na powitanie, mackowaty daje się złapać w jego małą pułapkę - chłopak miał poprzyklejane do dłoni kawałki materiału antynauczycielskiego, przez co macka Koro uległa zniszczeniu. W ułamku sekundy chłopak wyciągnął nóż i zaatakował, to już jednak się nie powiodło. Młodzieniec zaczął kpić z nauczyciela.

W tym czasie Nagisa wyjaśnia Kayano, kim w ogóle jest Karma - to jego znajomy z pierwszej i drugiej klasy gimnazjum, który został zawieszony ze względu na swoje brutalne, agresywne zachowanie. Dopiero dziś jego kara dobiegła końca. Niebieskowłosy jest przekonany, że tutaj Akabane będzie się czuł jak w swoim żywiole - w oszustwach bije ich bowiem wszystkich na głowę.

Podczas lekcji Koro stoi cały czas przy ścianie, stukając w nią macką. W tym czasie Karma rozmawia z Terasaką i jego bandą o jakimś planie, w który tamci nie chcą się włączyć. Czerwonowłosy zaczyna dogryzać przywódcy grupy, przez co tamten podnosi głos. Mackowaty zwraca im uwagę, jako że reszta klasy pisze test. Akabane wtedy oznajmia, iż już skończył pisać, więc posiedzi sobie cicho i zje lody. Okazuje się, iż należą one do Koro i przywiózł je sobie specjalnie z Włoch. Gdy ten idzie mu je odebrać, wchodzi na rozsypane wokół kulki antynauczycielskie. Czerwonowłosy strzela do niego kilkukrotnie i znów zaczyna go drażnić, biorąc przy tym pod włos - wykorzystując pewne granice, których mackowaty nie może przekroczyć, jeśli nie chce stracić statusu nauczyciela. Następnie oddaje test i wychodzi.

Po lekcjach Nagisa dociera na Stację Kunugigaoka, gdzie żegna się z towarzyszącym mu Sugino. Napotyka tam uczniów swojej byłej kasy - Nobutę i Takadę - którzy szydzą z niego i Karmy oraz twierdzą, iż woleliby umrzeć niż trafić do klasy E. Wtem zjawia się Akabane i rozbija butelkę na kolumnie za nimi, proponując, że może im z tym umieraniem pomóc. Chłopcy uciekają. Czerwonowłosy podchodzi do kolegi z klasy i, towarzysząc mu w drodze na peron, dopytuje, czy ich nauczyciel wścieka się, gdy ktoś nazywa go ośmiornicą. Okazuje się, że nie, to raczej jego znak rozpoznawczy. Karma ujawnia, że ma pewien plan, jednak nie zdradza jaki. Jest szczęśliwy, że w końcu będzie mógł zabić prawdziwego nauczyciela.

Następnego dnia Koro po wejściu do klasy zastaje na biurku martwą ośmiornicę. Akabane teatralnie udając przejętego mówi, że to jego wina, i by nauczyciel mu ją przyniósł, to się jej pozbędzie. Mackowaty podchodzi do niego, jednak znika wtedy na chwilę i powraca z rakietą "wypożyczoną" z wyposażenia armii oraz różnymi składnikami, z których przygotowuje danie dla chłopaka, uznając, iż ten jest jakiś blady, więc pewnie nie jadł śniadania. Od tej pory to Koro-sensei zaczyna droczyć się z Karmą, nie na odwrót - przy próbie strzału odbiera mu pistolet i robi manicure; na godzinie wychowawczej (na której uczyli się gotować), gdy Karma próbuje wylać na niego zupę i zaatakować, ten zbiera ją zakraplaczem jeszcze w powietrzu, wlewa z powrotem do garnka, a chłopaka przebiera w różowy fartuszek w serduszka i chustkę na głowę; nim Akabane na lekcji polskiego w ogóle zdążył sięgnąć po broń, mackowaty powstrzymał go, dalej czytając wiersz i zaczął układać mu włosy.

Nagisa natyka się na Karmę siedzącego na gałęzi na skraju przepaści. Po chwili rozmowy dołącza do nich też Koro-sensei. Akabane podpytuje go o parę budzących podejrzenia spraw, po czym wyciąga pistolet i rzuca się tyłem z klifu. Jeśli mackowaty go złapie, zostanie zastrzelony. Jeśli da mu spaść, jego nauczycielska kariera, na której tak mu zależy, zostanie zrujnowana. W trakcie spadania przypominają mu się okoliczności, w których go zawieszono - brutalne pobicie ucznia nękającego seniora z klasy E. Był przekonany, że zrobił dobrze, aczkolwiek jego wychowawca, który zawsze go wspierał, wściekł się i nie poparł racji chłopaka. Potraktował to wręcz jak zdradę, przyznał, że traktował go inaczej tylko z powodu dobrych ocen, ale teraz, gdy zaczął szkodzić dobrej reputacji nauczyciela, zadba o to, by wylądował na trzeci rok w klasie E. W tym momencie mężczyzna umarł w oczach Akabane. Przez niego młodzieniec zaczął nienawidzić wszystkich nauczycieli, a jego zachowanie stało się jeszcze gorsze.

Koro-sensei rozwiązał sytuację w sposób, jakiego czerwonowłosy się nie spodziewał - rozpostarł klejącą pajęczynę ze swoich macek, w którą chłopak wpadł nim zdążył upaść na ziemię. Przyznał też, że pozwolenie chłopakowi umrzeć nigdy nie wchodziło w grę, nawet gdyby nie było bezpiecznego dla niego samego wyjścia.

Po chwili obaj już byli z powrotem na górze, gdzie czekał Nagisa. Karma zaczął inaczej patrzeć na wychowawcę, choć oczywiście nie zamierzał zaprzestać prób zabójstwa. Zapewnił, że pewnego dnia go zamorduje, po czym zaproponował Nagisie coś do jedzenia w drodze powrotnej, podrzucając przy tym portfelem - portfelem Koro-sensei'a. Gdy żółty to dostrzegł, zażądał zwrotu, jednak portmonetka okazała się pusta. Akabane wziął sobie jej zawartość jako "dotację". Nauczyciel zaczął z frustracją żądać zwrotu.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło

Linki do odcinka[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement