Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Koniec Lekcji: Semestr Pierwszy to szesnasty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Uczniowie gimnazjum przystępują do egzaminu semestralnego, od którego zależą losy 3-E - zarówno ich rządowej misji, jak i zakładu z klasą A. Zadania testowe okazują się trudniejsze niż przewidywano, jednakże mimo tego młodzi skrytobójcy dają radę osiągnąć swój cel oraz zwyciężyć 3-A w wyścigu o pierwsze miejsca. W nagrodę zaś, prócz możliwości odstrzelenia kilku macek swojego wychowawcy, nastolatkowie zdobywają darmową wakacyjną wycieczkę do kurortu na tropikalnej wyspie.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Klasy przystąpiły do egzaminu. Choć zadania okazały się dość trudne, uczniowie z 3-E wydawali się radzić z nimi nadzwyczaj dobrze, nawet lepiej niż Wielka Piątka klasy A. Egzaminatorzy wzięli pod uwagę nie tylko podstawową wiedzę uczniów, ale też ich oczytanie oraz umiejętność logicznego myślenia. Dzięki temu właśnie Klasa Końca zdołała zyskać przewagę nad rywalami w większości dziedzin - Rio pokonała Tomoyę, Yukiko Rena, Manami Natsuhika, a Isogai Teppei'a. Jedynie wynik ostatecznego, matematycznego starcia pomiędzy Akabane a młodszym Asano nie jest znany.

Po dwóch dniach zmagań klasy otrzymują wyniki końcowe. 3-E w niepewnym napięciu czeka, aż nauczyciel otworzy kopertę z nimi. Pierwszy okazuje angielski i najlepszy wynik, nie tylko z klasy, ale też i szkoły osiąga Rio Nakamura. Nagisa popełnił sporo literówek, przez co stracił kilka punktów, ale również podołał wyzwaniu - zajął szóste miejsce.

Kolejna koperta zawierała wyniki z języka japońskiego. Najwyższy wynik z klasy powędrował do Yukiko Kanzaki, lecz najlepszym ze szkoły był Gakushū Asano. Choć resztę Wielkiej Piątki dało się pokonać, to syn dyrektora okazał się trudniejszym od nich przeciwnikiem. Jednak nawet on poległ w wiedzy o społeczeństwie - zwycięstwo osiągnął Yūma Isogai. Na szkolnym szczycie podium z chemii zaś uplasowała się Manami, tym samym przypieczętowując zwycięstwo Klasy Końca w zakładzie z 3-A.

Podczas gdy reszta uczniów starego kampusu cieszy się z wygranej, Karma, który został pokonany przez swojego głównego rywala - Asano - we wszystkich przedmiotach, gniewa się o swą egzaminową porażkę. Koro-sensei nie szczędzi mu przy tym złośliwości. Młodzieniec był tak pewny oszałamiającego sukcesu, iż sam się wręcz o to prosił. Ośmiornica nie ma jednak wcale na celu go zdołować - wie, że dla Akabane tak solidny cios godzący w jego dumę będzie dodatkową motywacją, by następnym razem dać z siebie wszystko.

W tej samej chwili młodszy Asano słucha wywodów ojca o tym, jak bardzo jest rozczarowany. Nie tylko ma mu za złe gorsze niż poprzednio wyniki klasy A, ale i przegraną w zakładzie. Jakby było tego mało, mężczyzna podjudza w potomku nienawiść oraz chęć zemsty przytaczając jego aroganckie obietnice, którymi ten uraczył go przed egzaminami, a także wypominając, jakim upokorzeniem jest porażka w walce przeciw najgorszej z klas.

Podczas następnych lekcji Koro-sensei obwieszcza sukces uczniów i pozwala im zniszczyć obiecane trzy macki. Grono Terasaki mówi jednak, że oni również osiągnęli najwyższe wyniki, aczkolwiek nie z przedmiotów z głównej piątki, a zajęć domowych. Zajęli we czwórkę ex aequo pierwsze miejsce, więc należy doliczyć jeszcze cztery macki. Wychowawca jest nieco przestraszony myślą o utracie aż tylu, acz jednocześnie docenia to, jak sprytnie nastolatkowie wykorzystali jego niedopowiedzenie w warunkach umowy.

Niedługo po tym nadeszła ceremonia zakończenia roku, a tym samym moment egzekucji zakładu. W międzyczasie Koro rozmawia z Iriną na temat sukcesu swoich podopiecznych. Najtrudniejszym do zdominowania przedmiotem jego zdaniem były zajęcia domowe, ponieważ nie liczą się one do ogólnych wyników egzaminu, przez co ich twórcy często nie są kontrolowani i układają zadania według własnego widzimisię, a tak się składa, że gusta smakowe ośmiornicy oraz nauczyciela głównego kampusu różnią się, przez co 3-E miała utrudnione zadanie. Oznacza to więc, że grupa Terasaki douczała się przepisów na własną rękę, a to wszystko po to, by ułatwić klasie skrytobójstwo.

Po zakończeniu roku uczniowie wracają do swoich sal. Dyrektor szkoły nie może pogodzić się z sukcesem Klasy Końca. Już teraz zaczyna planować zemstę na przyszłe półrocze, podobnie zresztą jak pokonana 3-A. Tymczasem niczego nieświadoma 3-E debatuje o wygranej w zakładzie trzydniowej wycieczce na tropikalną wyspę, podczas której mają zamiar ostatecznie zlikwidować ośmiornicę - właśnie tam zamierzają wykorzystać swój przywilej zniszczenia macek.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement