Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na L i R to dziesiąty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Niespodziewanie do szkoły przybywa nowy zabójca, a zarazem nauczyciel Iriny, Lovro Brovski. Kiedy zapoznaje się z panującą tam sytuacją, dochodzi do wniosku, iż jego uczennica nie ma szans na podołanie temu wyzwaniu - choć genialnie radzi sobie incognito, to gdy zostaje wykryta i ma walczyć otwarcie, staje się ledwie przeciętnym skrytobójcą. W związku z tym każe jej wycofać się ze zlecenia, czego ta nie chce zrobić. Kobieta musi udowodnić mu, że jest w błędzie, poprzez zwyciężenie w ustalonym z nim zakładzie.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Trwa lekcja angielskiego. Irina próbuje nauczyć uczniów nowych rozmówek po angielsku. Jednak, gdy przychodzi czas na powtórzenie poszczególnych słów, okazuje się, że klasa E ma niemały problem z wymawianiem liter L oraz R. Jak tłumaczy nauczycielka, to typowe dla Japończyków. Dlatego też muszą poćwiczyć ich wymowę, a jeśli komuś nie uda się tego nauczyć, czeka go kara w postaci pocałunku z języczkiem.

Po zajęciach młoda kobieta żali się Karasumie, jak bardzo uciążliwe bywają dla niej zajęcia. Agent usiłuje ją uspokoić, tłumacząc, że uczniowie lubią jej zajęcia, jednak to za mało, aby przekonać Jelavić do zmiany nastawienia.

W pewnym momencie zjawia się Koro-sensei i staje nad kobietą, dysząc, w stroju do picia herbaty. Irina nie jest tym zachwycona, zwłaszcza kiedy zauważa, iż ośmiornica gapi się jej ciągle w biust. Oburzona jego zachowaniem stara się go zaatakować, bezskutecznie. Koniec końców wychodzi z pomieszczenia podminowana, trzaskając drzwiami.

Irina dochodzi do wniosku, że ma już dość nauczania w szkole. Nie po to tam przyjeżdżała. Rozmyślając o tym podczas przechadzki, niespodziewanie czuje pętle na szyi, a już chwilę potem traci grunt pod nogami, zawisając w powietrzu na sznurze.

Przed kobietą staje jej mistrz - Lovro. Mężczyzna nie jest zachwycony, gdy dowiaduje się, że jego uczennica, zamiast mordować, zajmuje się "bandą dzieciaków". Dodaje również, iż w ten sposób traci tylko czas, oraz iż nie zasługuje na miano zabójczyni. Każe odejść kobiecie. W porę jednak zjawia się Karasuma, zaalarmowany hałasem w szkole. Poucza intruza w języku angielskim, żeby był nieco delikatniejszy wobec kobiet, jednak ten odparł, że blondynka potrafi sobie radzić z takimi pułapkami. Następnie przecina linkę, a kobieta upada na ziemię, wolna. Przeszedłszy już na język japoński, kontynuują rozmowę.

Jak się okazuje, to Lovro zaproponował Irinę rządowi. Jest on emerytowanym zabójcą zarabiającym fortunę na szkoleniu i polecaniu młodych zabójców. Po krótkiej chwili rozmów mężczyzna ponownie nakazuje kobiecie opuszczenie miejsca. Według niego, gdy zostaje nakryta staje się bezużytecznym zabójcą, a tym wypadku to właśnie się stało.

W pewnej chwili zjawia się Koro-sensei, po czym wtrąca do rozmowy. Potwierdza, że Serbka nie jest straszna jako zabójczyni, jednak klasa jej potrzebuje i w tym wypadku sprawdza się w swej roli. By rozstrzygnąć sprawę, proponuje im skrytobójczy zakład. Które z nich zdoła w ciągu następnego dnia dźgnąć Karasumę gumowym nożem, to ma rację i postawi na swoim. Propozycja budzi nieco kontrowersji, lecz wszyscy ostatecznie się zgadzają.

Kolejnego dnia Tadaomi zebrał uczniów na boisku, aby omówić im plan, który ustalił poprzedniego dnia z trójką innych nauczycieli. Uspokaja ich, że to nie wpłynie na ich zajęcia. Niespodziewanie pojawia się Irina i proponuje nauczycielowi chłodny napój. Klasa podejrzewa, że nie robi tego z dobroci serca, a coś tam dosypała. Agent również odkrywa, że dodała tam środek zwiotczający mięśnie, by móc szybciej go wykończyć. Kobieta jest w niemałym szoku, słysząc, że ten przewidział jej podstęp. Karasuma nie nabiera się również na kolejne, równie oczywiste sztuczki i odchodzi, zostawiając ją z uczniami.

Nieco później Koro-sensei odbywa z Tadaomim rozmowę na temat zakładu. Mężczyzna chce dowiedzieć się, co się stanie, jeśli żadne ze skrytobójców go nie dopadnie. Ośmiornica oznajmia, iż wtedy da agentowi szansę - przez sekundę będzie stać przed nim nieruchomo. Ma jednak nie mówić niczego na ten temat rywalizującej dwójce, inaczej mogliby przegrać naumyślnie, a zakład straciłby sens.

W pokoju nauczycielskim panuje niezręczna cisza do momentu, kiedy do pomieszczenia wpada Lovro usiłując trafić żołnierza sił specjalnych, co mu się jednak nie udaje. Wszyscy są pod wrażeniem umiejętności "ofiary". Widząc pewną siebie postawę agenta, Irina wraz z Koro krzyknęli z obaw. Kobieta zdziwiona pyta, dlaczego ośmiornica się boi, jednak wychowawca nie odpowiada i stara się zachęcić ją do działania. Nie przyznał, iż obawia się przegranej zakładu, nawet po tym jak usłyszał, że Karasuma może wykonać pięć ataków nożem w ciągu sekundy. Uświadomiwszy o tym mackowatego, młody brunet opuszcza pokój.

Pozostali w pomieszczeniu zauważają opuchliznę na ręce Lovro, powstała w wyniku bloku Tadaomiego. Starszy mężczyzna dochodzi do wniosku, że nie da rady pokonać agenta w jeden dzień, rezygnuje. Mimo zachęt ośmiornicy, nie zmienia postanowienia. Zrezygnowany mistrz Serbki opuszcza pokój. W gabinecie pozostali już tylko Koro i Irina. Stwór usiłuje dodać nieco pewności siebie dziewczynie, mówiąc o tym, że widzi, jak bardzo się się stara.

Uczniowie siedzą w sali na swoich miejscach. Tylko Karma stoi w oknie, obserwując, jak Karasuma odpoczywa podczas drugiego śniadania. Chwilę potem do siedzącego pod drzewem mężczyzny podchodzi Irina, o czym ich obserwator informuje kolegów. Po krótkiej chwili prowokacji Karasuma godzi się aby ta go dopadła, sądząc, że w międzyczasie po prostu odbierze jej nóż. Irina jednak przygotowała sprytną pułapkę, którą zaskoczyła niemal wszystkich - nie tylko swoją ofiarę, ale i swoich obserwatorów, w tym Lovro. Jedynie Koro nie okazuje zdziwienia, od początku wierzył w jej zdolności. Choć Tadaomi zdołał złapać jej nadgarstek tuż przed dźgnięciem, nie zrzuca jej z siebie i pozwala wygrać zakład. I tak nie wierzył, że ośmiornica dotrzymałaby słowa.

Następnego dnia uczniowie pytają nauczyciela dlaczego jest taki pogodny. Ten odpowiada im, że leci do Ameryki na premierę filmu "Sonic Ninja". W związku z tym, że premiera w Japonii jest o wiele później, zazdrośni uczniowie przeklinają go i jego zdolności. Po wyjściu ze szkoły, Karma i Nagisa proszą wychowawcę, aby ich zabrał ze sobą. Pod ich prośbę podpina się także mobilna Ritsu. Nie są początkowo zachwyceni podróżą w jego ubraniu, jednak pokaz filmowy i niezapomniane wrażenia wszystko to wynagradzają. Po powrocie każdy wraca do siebie.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement