Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Spotkanie to specjalny, dziesięciominutowy odcinek anime Ansatsu Kyoshitsu, wypuszczony w listopadzie 2014 z okazji kolejnej edycji Jump Super Anime Tour. Miał on na celu wypromowanie nadchodzącej głównej serii.

Streszczenie[]

Koro-sensei opowiada dwójce uczniów, Nagisie oraz Kaede, historię o tym, jak po raz pierwszy spotkał się z panem Karasumą. Jest ona niezmiernie klimatyczna i intrygująca, aczkolwiek... niekoniecznie prawdziwa.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

  • Żołnierze strzegący celi Koro

Fabuła[]

Karasuma kroczy pustym korytarzem, odgłos kroków odbija się od ścian. W drodze towarzyszą mu jedynie lecący z głośników utwór Ave Maria Shuberta oraz urywki wspomnień z różnych wydarzeń - księżyc pozbawiony swojej większej części; reakcja Pentagonu na to zjawisko; strzelanina.

Mężczyzna dociera do potężnych, zamkniętych na wiele zamków, strzeżonych przez dwoje żołnierzy wrót. Gdy wchodzi do środka, zastaje tam dziwnego, żółtego potwora, który czyta książkę. Po krótkiej wymianie zdań agent chce podejść bliżej, wtem jednak zauważa rozdzielające ich wzmocnione szkło tektytowe. Ośmiornica twierdzi, iż i tak by go ono nie powstrzymało, ale poprosił o założenie go, aby odwiedzający czuł się bezpieczniej. To on także wymógł, aby młody żołnierz w ogóle się tam zjawił.

Do rozmowy wtrąca się głos z głośnika, który uświadamia Tadaomiego, że ma przed sobą sprawcę destrukcji znacznej części księżyca, dla którego był to jedynie pokaz siły. Stwór potrafi przemieszczać się z prędkością dwudziestu machów, potrafi też przetrwać poza ziemską atmosferą. Posiada biegłą znajomość wielu języków, przestrzega zasad kultury osobistej, kocha cukier, a jego hobby to czytanie. Nikt nie wie, skąd tak naprawdę wziął energię do wysadzenia naturalnego satelity Ziemi, ale z samą planetą zamierza poczynić to samo. Mackowaty uważa jednak, iż zrobienie tego od tak po prostu byłoby nudne. Proponuje agentowi grę, która zakończy się w przyszłym marcu. Do tego czasu mają go zabić, on zaś nie będzie się chował ani uciekał. Zostanie za to wychowawcą klasy 3-E w japońskim gimnazjum Kunugigaoka. Karasuma nie sprzeciwia się rozkazom przełożonego, jednak ich nie rozumie. Ten zatem przez głośnik wyjaśnia mu, że aktualnie nie mają jak zgładzić potwora, więc muszą przystać na jego warunki. Gra ośmiornicy się rozpoczyna.

Stwór wstaje, a w tym samym momencie szyba pęka. Tadaomi strzela do niego, aczkolwiek jego pistolet szybko zostaje zdemontowany. Chwyta więc za nóż i stara się dźgnąć przeciwnika. Nie mogąc za nim nadążyć, wykorzystuje stojące na stoliku słodycze - przewraca je, co dekoncentruje oponenta. Dzięki temu udaje mu się przygwoździć mackowatego do ziemi i przebić sztyletem. Niestety, trafia jedynie ukrytą pod ubraniami książkę. Po chwili stwór prezentuje mu zresztą, dlaczego tak czy inaczej nic by mu się nie stało - ostrze rozpuszcza się na jego skórze. Karasuma domyśla się, iż to wszystko to był test. Mężczyzna i stwór wymieniają komplementy, podają sobie dłonie, a na koniec nawet dwukrotnie się przytulają.

Tak kończy się opowieść Koro o pierwszym spotkaniu z żołnierzem. Słuchający jej Kayano i Shiota nie do końca jej dowierzają, nie pasuje im ona do normalnych zachowań dwójki. Okazuje się, że mają rację - do sali wchodzi Tadaomi, każe przestać ośmiornicy zmyślać historie i wyjaśnia, że po raz pierwszy spotkali się już w tej szkole, w pokoju nauczycielskim starego kampusu. To wydaje się nastolatkom znacznie bardziej prawdopodobne. Niezadowolony Koro-sensei zaczyna snuć nową opowieść, aczkolwiek ponownie szybko zostaje zganiony przez Karasumę i w końcu odpuszcza.

Link do odcinka[]

Po angielsku:

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement