Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Talent to trzynasty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

W klasie 3-E pojawia się nowy nauczyciel wuefu, Akira Takaoka. Choć początkowo niegroźna powierzchowność oraz przyjazne, nieco ciapowate zachowanie nowego członka kadry nauczycielskiej nie budzi żadnych podejrzeń uczniów, Akira szybko pokazuje, jaki jest naprawdę. Poznawszy jego prawdziwą twarz, nastolatkowie chcą wrócić do zajęć z Tadaomim. Aby jednak tak się stało, jedno z nich musi pokonać apodyktycznego żołnierza w walce z prawdziwym nożem.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Karasuma nadzoruje trening uczniów na boisku szkolnym, poprawiając przy okazji niektórych z nich. W międzyczasie rozmyśla o tym, jakie nastolatkowie poczynili postępy w przeciągu ostatnich czerech miesięcy. W końcu agent wkracza na boisko, by sprawdzić lepiej zdolności klasy, nakazuje im więc się zaatakować. Niespodziewanie na swym karku czuje wężowy uścisk. Przestraszony nokautuje potencjalne zagrożenie, które z impetem uderza o ziemię. Okazuje się, że to był Nagisa. Zmieszany swym czynem, a także i wyczuciem dziwnej aury u chłopaka, nauczyciel przeprasza go. Siedząca nieopodal na trawie ośmiornica również jest zaskoczona zaistniałą sytuacją.

Kiedy trening dobiega końca, jedna z uczennic próbuje przekonać Tadaomiego, aby poszedł z nimi na lunch, lecz ten odmawia mówiąc, że ma jeszcze sporo pracy. Nastolatkowie w rozmowie między sobą stwierdzają, że ten nie posiada żadnych luk w obronie, nawet w życiu prywatnym. Wyczuwają coś w rodzaju ściany między nimi a mężczyzną, jakby usiłował ich trzymać na dystans.

Na schodach prowadzących na szkolne podwórze zjawia się ktoś nowy - nieco puszysty mężczyzna o sympatycznej twarzy, taszczący jakieś torby i walizki. Przedstawia się jako Akira Takaoka - także żołnierz japońskich sił specjalnych. Ma on zastąpić Karasumę podczas zajęć wuefu.

Na podwórzu rozłożono niebieski koc, gdzie wyłożono różnego rodzaju słodkości. Akira przyznaje, że kupił to specjalnie dla uczniów, jako poczęstunek powitalny. Klasa jest pod niemałym wrażeniem jego przyjaznego uosobienia. W pewnym monecie Nagisa pyta nowego nauczyciela, czy to prawda, że od jutra to on przejmie ich zajęcia wf. Takaoka próbuje wytłumaczyć tego powód, gdy zauważa dyszącego tuż obok niego Koro śliniącego się na widok ciastka. Akira zażartował, iż skoro stwór ma być martwy to nie musi nic jeść, po czym wraca do integracji z uczniami. W tym czasie ośmiornica łakomie zajada słodycze. Karasuma zaś obserwuje ich wszystkich za progu drzwi szkoły. Nie wygląda na zachwyconego nagłym pojawieniem się znajomego z pracy.

Następnego dnia Takaoka tłumaczy grupie, jak będą przebiegać zajęcia pod jego nadzorem. Szybko jednak grupa rozpracowała jego technikę, jaką jest łasuchowanie pomiędzy zajęciami. Mężczyzna dodatkowo rozbawia ich mówiąc, że nie bez powodu wygląda jak pyza.

Obserwująca ich z pokoju nauczycielskiego Irina jest zdziwiona metodami nowego współpracownika. Karasuma wyjawia jej, że obaj z Akirą kiedyś skakali ze spadochronami w wojsku, a także obaj robili za instruktorów, aczkolwiek Tadaomi zawsze był od niego lepszy. Podczas przeglądania pewnych rzeczy na komputerze, nauczyciel odkrywa szokujący fakt. Na ekranie monitora dostrzega zdjęcia Akiry z jego podopiecznymi podczas zajęć wojskowych. Choć na pierwszym z nich rekruci wyglądają na zadowolonych, to kiedy przerzuca slajd, a postacie z poprzedniej fotografii widać od tyłu, dostrzega dość poważne rany na ich plecach oraz związane ręce.

W tym samym czasie nowy wuefista przedstawia wszystkim zmieniony plan zajęć. Od teraz klasa będzie mieć dziesięć godzin wychowania fizycznego. Ma to pomóc im zwiększyć ich zdolności w szybszym tempie i z lepszym efektem. Jeden z uczniów postanawia się sprzeciwić i negocjować warunki, co nie jest w smak Akirze. Chwyciwszy młodzieńca uderza nim o swoje kolano. Klasa jest w szoku, kiedy poznaje prawdziwą naturę mężczyzny.

Żołnierz tłumaczy im, że powinni słuchać swego "ojca" i robić wszystko, czego od nich oczekuje. By uzyskać ich posłuszeństwo, musi wykorzystać dwie rzeczy: podziw oraz strach. Jego postępowaniom sprzeciwia się również Yukiko. Dziewczyna chce, aby zajęcia prowadził poprzedni nauczyciel. Za swe słowa zostaje uderzona w twarz. Poddenerwowana klasa podbiega do niej, by sprawdzić jej stan. Po chwili zjawia się przy nich też Karasuma.

Ramię Akiry chwyta czerwona macka zdenerwowanego Koro-sensei'a. Nakazuje mu on zaprzestać natychmiast podobnych działań. Takaoka jednak wie, co powiedzieć, aby uniemożliwić ośmiornicy ingerencję - uświadamia go, iż przeszkadzając innemu nauczycielowi, który niczego mu nie zrobił, tylko dlatego, iż ma odmienne metody nauczania, zszargałoby jego wizerunek pedagoga.

Zajęcia właśnie się rozpoczęły. Zrezygnowani Karasuma i Koro siedzą na schodach boiska przed szkołą obserwując poczynania grupy. Obaj rozmyślają, co mają począć w takiej chwili. Nie mogą pozwolić, aby brutalne metody żołnierza wciąż były uznawane za słuszne oraz wdrążane w życie.

W międzyczasie Akira cieszy się w myślach, że wreszcie może odegrać się na Karasumie za to, że ciągle stał w jego cieniu. Wie, że większość uczniów nie przeżyje jego treningu, jednak się tym nie przejmuje. Ci, którzy dotrwają do końca i zabiją tę ośmiornicę, sprawią, iż mężczyzna zostanie bohaterem, a Tadaomi będzie mu dożywotnio służył.

Jedna z uczennic nie wytrzymuje i błaga o pomoc poprzedniego nauczyciela, co skutkuje karą za brak lojalności wobec "taty". Kiedy Akira wziął zamach, Tadaomi chwycił go za rękę i zażądał wyrównania rachunków między sobą. Jednak ten nie zamierza tak tego rozstrzygać. Mogą się jednak zmierzyć jako nauczyciele - agent ma wystawić do walki najlepszego ze swoich uczniów, który zawalczy z Takaoką prawdziwym nożem. Jeśli wygra, nowy nauczyciel odejdzie.

Karasuma po chwili wahania ostatecznie podejmuje decyzję i wybiera Nagisę. Nie zmusza go jednak, daje mu możliwość odrzucenia propozycji walki. Shiota, mimo zaskoczenia, przyjmuje wyzwanie, ufa bowiem osądowi nauczyciela, a także chce zemścić się za krzydę przyjaciół. Nastolatek analizuje sobie w głowie słowa poprzedniego nauczyciela, szukając najlepszej strategii na zapewnienie sobie zwycięstwa z zawodowcem. Podjąwszy decyzję, z uśmiechem, spokojnie podszedł do przeciwnika.

Akira jest zdezorientowany zachowaniem chłopaka, przez co niemal nie pada od pierwszego ciosu. Chociaż udało mu się go uniknąć, stracił równowagę. Nagisa wykorzystał ten moment - powalił go, a następnie zaatakował, niczym wąż unieruchomiając Takaokę w paraliżującym uścisku, przystawiając mu nóż do gardła.

Nikt nie dowierza w to, co ujrzał. Nie sądzili, iż niebieskowłosy tak dobrze poradzi. Dostrzegli jego skrytobójczy talent. Koro odbiera nóż nastolatkowi, ogłaszając wynik walki. Na boisku zapanowała radość. Rozwścieczony Takaoka odgraża się, że to jeszcze nie koniec i następnym razem go zniszczy, lecz to nie wzrusza ucznia, który ze spokojem przyznaje mu rację. Przeprasza mężczyznę, wyjaśniając przy tym, że jego metody mimo wszystko nie dorównują profesjonalizmowi Karasumy. Wspomniany agent jest dość poruszony słowami ucznia, choć nie okazuje tego w zbyt dużym stopniu.

Wściekły Akira próbuje jeszcze zaatakować chłopaka, jednak Tadaomi go powstrzymuje. Obiecuje także klasie, iż postara się o przywrócenie swojej poprzedniej posady w kampusie. Okazuje się, że nawet nie będzie musiał w tym celu nigdzie iść - całe zajście obserwował dyrektor, który, po ujawnieniu się, wręcza Takaoce wypowiedzenie.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement