Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Ucznia z Wymiany to dziewiąty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Do klasy 3-E dołącza nowa uczennica. Wszyscy są tym faktem podekscytowani, jednak już następnego dnia ich radość znika, gdy okazuje się, że nowo przybyła wcale nie jest człowiekiem, a maszyną bojową, niekoniecznie liczącą się z ich dobrobytem. Jej nieprzerwane ataki w trakcie lekcji uniemożliwiają reszcie nastolatków naukę, co prowokuje ich do prób uniemożliwienia jej skrytobójstwa.

Klasa stara się znaleźć wyjście z sytuacji - Koro-sensei próbuje nawet zmienić oprogramowanie dziewczyny, jednak wszystko to spełza na niczym, gdy twórcy Ritsu przywracają ją do ustawień fabrycznych i zmieniają warunki umowy. Naukowcy nie są jednak świadomi, że zbudowana przez nich autonomiczna inteligencja może zbuntować się przeciwko nim.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

W drodze do kampusu, Nagisa, Sugino i Isogai rozmawiają o wiadomości od pana Karasumy, w której mężczyzna oznajmił im dołączenie nowej skrytobójczyni do klasy, tym razem jednak w roli uczennicy, nie nauczycielki. Wtem znikąd pojawia się Okajima wyposażony w zdjęcie nowej uczennicy wyproszone od wuefisty. Urocza powierzchowność różowowłosej dziewczyny całkiem przypada nastolatkom do gustu. Niezależnie jednak od tego, kimkolwiek by ona nie była, nowy uczeń jak zawsze budzi we wszystkich uczucie lekkiego niepokoju, ale i podekscytowania.

Dotarłszy na miejsce,uczniowie zastają w sali dziwne, duże urządzenie z niewielkim ekranem na froncie. Po chwili wyświetla się na nim popiersie pokazanej przez Taigę dziewczyny, przedstawia się jako Autonomiczna Inteligentna Bateria Stacjonarna i oznajmia, że od dziś będzie ich klasową rówieśniczką.

Okazuje się, iż maszyna została zapisana do szkoły jako uczeń, by mogła atakować Koro bez żadnego kontrataku z jego strony. W jego umowie bowiem widnieje kategoryczny zakaz krzywdzenia podopiecznych. Ośmiornica godzi się na to i wita wirtualną dziewczynę.

Podczas zajęć maszyna rozpoczyna atak. Z jej boków wysuwają się działa, które następnie ostrzeliwują cel deszczem kulek antypsorowych. Żadna z nich nie trafia. Ponowny atak jednak, pozornie taki sam, uszkodził palec ośmiornicy - Bateria skorygowała obliczenia i dodała ukryty pocisk zaraz za tym, który ostatnim razem jej niedoszła ofiara odbiła. Skrytobójczyni uczy się wzorów defensywy swojego celu i dokonuje niezbędnych poprawek, aby zwiększyć swoją skuteczność. Jest jednak jeden problem - maszyneria strzela ciągle, uniemożliwiając współuczniom lekcje, a na dodatek skazując ich na późniejsze sprzątanie z podłogi wszystkich pocisków.

Następnego dnia po uruchomieniu Bateria orientuje się, iż jest cała obklejona taśmą, przez co nie może wysunąć dział. Obwinia o to Koro-sensei'a, aczkolwiek prawdziwym winowajcą jest Terasaka i absolutnie się z tym nie kryje. Nikt nie spieszy też na pomoc robotowi - uczniowie proponują jej uwolnienie, ale dopiero po zajęciach.

Wieczorem Bateria nagrywa wiadomość informującą o zaistniałych problemach dla swego twórcy. Wtrąca się w to Koro, który przybył wyjaśnić dziewczynie, skąd takie zachowanie u jej rówieśników. Kiedy maszyna zostaje uświadomiona o ważności życia w zgodzie z resztą klasy, otrzymuje od wychowawcy dodatkowe dane i pamięć RAM, w których ten zakodował rozmieszczenie uczniów. W ten sposób łatwiej będzie jej opracować trajektorie strzałów tak, by nie przeszkadzały innym.

Gdy dziewczyna w końcu pojęła, jak ważna jest kooperacja z innymi, Koro za jej zgodą zabiera się za usprawnianie jej mechanizmu i dodawanie oprogramowania niezbędnego do lepszego dogadywania się z innymi. Choć im Bateria będzie sprawniejsza, tym większe będą szanse na zabicie go, to mimo wszystko nauczycielska pomoc uczniowi ma dla niego większy priorytet niż martwienie się o siebie.

Gdy następnego dnia 3-E zjawia się w sali, zastaje całkiem nową Baterię - ze znacznie większym, dotykowym ekranem, radosną i miłą dla wszystkich. Drastyczna zmiana mocno zaskakuje uczniów, jednak nie wszyscy wierzą w jej poprawę. Zdaniem Terasaki to wciąż ta sama, bezmyślna maszyna, tylko z nowym oprogramowaniem od Koro-sensei'a. Jego słowa doprowadzają mechaniczne dziewczę do płaczu. Bateria obiecuje, że nie będzie więcej atakować w trakcie lekcji, dopóki pozostali jej nie pozwolą, zrozumiała bowiem jak ważne są dobre stosunki z rówieśnikami.

W trakcie dnia Bateria udowadnia swoją zmianę - pomaga innym na lekcjach, tworzy rzeźby dla kolegów i koleżanek, gra z nimi w gry. Zyskuje też nowe imię, łatwiejsze do wymówienia - Ritsu.

Choć uczniom podoba się zmiana dziewczyny, nie można tego samego powiedzieć o jej twórcach. Przybywszy wieczorem do kampusu, są zniesmaczeni nowym oprogramowaniem i natychmiast biorą się za jego usuwanie. Ich broń nie może posiadać żadnych zbędnych dodatków nie służących bezpośrednio skrytobójstwu. Ritsu ma być bojową maszyną wojskową, a ta klasa to tylko ostateczny test. Wszystkie nowe modyfikacje kolidują z oryginalnym przeznaczeniem maszyny.

Następnego dnia klasa zastaje Ritsu znów z ustawieniami fabrycznymi. Karasuma informuje wszystkich także o modyfikacjach w umowie - teraz każda próba ingerencji w maszynę będzie uznawana za krzywdę, uczniom również nie wolno przeszkadzać jej w skrytobójstwie.

W trakcie lekcji uczniowie obawiają się ponownego, całodziennego ostrzału. Gdy jednak maszyna wysuwa działa, zamiast pocisków wystrzeliwują z nich bukiety kwiatów. Okazuje się, iż Ritsu z własnej woli sprzeciwiła się mistrzowi i ukryła część oprogramowania od Koro w swojej pamięci. Dzięki temu wciąż pozostała sobą.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement