Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Wizję to czternasty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Terasace coraz mniej podoba się nastawienie jego kolegów do ich celu - pozostali uczniowie przestali już traktować ośmiornicę jak swoją przyszłą ofiarę, zamiast tego fascynują się jej działaniami i spędzają z nią czas niczym z przyjacielem. Chłopak ma tego dość. Chce, aby potwór zginął, a życie wróciło do normy. Aby tak się stało, sprzymierza się z Shiro oraz Itoną. Nie wie jednak, iż wcale nie zamierzają oni zrobić tego, na co się z nim umawiali, a zamiast tego wykorzystają go do swojego narażającego życia uczniów planu.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Nastąpił upalny dzień, więc Koro postanowił zabrać klasę na basen. W drodze do niego Karma rozmawia z Nagisą o wyczynie niebieskowłosego z poprzedniego dnia. Przyznaje, że chętnie zobaczyłby swojego przyjaciela przy prawdziwym zabójstwie, na co ten tylko się uśmiecha. Wreszcie grupa dociera na miejsce - okazuje się jednak, iż nie jest to zbiornik przy głównym kampusie, a nowy, leśny basen stworzony specjalnie dla nich przez ich wychowawcę.

Klasa świetnie bawi się na basenie, zaś nad porządkiem i przestrzeganiem zasad czuwa Koro-sensei siedzący na specjalnym podwyższeniu dla ratowników. On oraz jego zasady są dla uczniów dość męczący, dlatego też Karma postanawia "skłonić" wychowawcę do kąpieli zamiast przyczepiania się o wszystko - próbuje zrzucić ośmiornicę ze stanowiska potrząsając nim. Ten jednak broni się przed tym jak tylko może, przez co ostatecznie wychodzi na jaw, że Koro nienawidzi wody, ponieważ jego macki od niej pęcznieją, co spowalnia go oraz osłabia. Uczniowie od razu pojmują, iż może to być najbardziej istotna słabość ośmiornicy, jaką dotychczas poznali.

Pewien czas później Terasaka zauważa, iż przyjaciele z jego paczki coraz bardziej się od niego odwracają, skupiając swoją uwagę na zajęciach z ośmiornicą niż na nim - Muramatsu przykładowo łamie ich układ zapisując się na dodatkowe lekcje wyrównujące. Yoshida zaś, wraz z innymi uczniami, zachwyca się złożonym przez wychowawcę motorem, co jeszcze bardziej irytuje młodzieńca. Niszczy zatem twór w gniewie, wywołując tym oburzenie obserwatorów. Sytuacja jedynie się pogarsza, gdy ten, zamiast przeprosić czy wyjaśnić sytuację, rozpyla w klasie sprej na owady, nazywając kolegów robactwem. Kres jego zachowaniu kładzie Karma wyzywający go na pojedynek. Ryōma jednak nie zamierza się z nim konfrontować, zamiast tego odwraca się na pięcie i wychodzi z sali.

Wieczorem Terasaka zjawia się nad basenem swojej klasy i, niezauważony, wlewa do niego jakiś tajemniczy środek. Ukończywszy zadanie, udaje się do jego zleceniodawcy - Shiro. Przyodziany w biel mężczyzna jest zadowolony ze współpracy i, zgodnie z umową, płaci chłopakowi za pomoc. Towarzyszący mu z kolei Itona dokucza nieco Ryōmie mówiąc mu, że jest słabszy od jego czerwonowłosego rywala.

Następnego dnia wychowawca 3-E zjawia się na zajęciach z silnym katarem. Z retrospekcji zjawiającego się właśnie w kampusie Terasaki wynika, iż jest to jego sprawka - rozpylony poprzedniego dnia w sali środek wcale nie był owadobójczy, miał on za zadanie właśnie wywołać reakcję alergiczną u mackowatej istoty. Teraz pozostało już tylko dopełnić planu Shiro i zwabić ośmiornicę w zasadzkę. Chłopak więc poleca zgromadzić się wszystkim nad basenem, gdzie ma im coś do pokazania, po czym opuszcza pomieszczenie.

Gdy klasa przybywa na miejsce, Terasaka zaczyna się rządzić i nakazuje wszystkim wejść do wody. Niedługo potem zjawia się także wychowawca uczniów. Młodzieniec wyznaje mu wtedy, iż od dawna go nienawidzi oraz pragnie, by zniknął z jego życia. Oznajmiwszy to, Ryōma daje sygnał Itonie. Zgodnie z planem miał on zepchnąć ośmiornicę do wody, aczkolwiek stało się inaczej - mechanizm, którego użył Terasaka, powoduje zniszczenie tamy utrzymującej wodę w basenie, tym samym doprowadzając do porwania znajdujących się w nim nastolatków z prądem rzeki w stronę wodospadu.

Podczas gdy pozbawiony przez katar wywołany wczorajszym rozpyleniem spreju, a tym samym znacznie bardziej wrażliwy na wodę Koro-sensei stara się ocalić swoich podopiecznych, na miejsce przybywa Karma, który kręcił się w pobliżu. Zastaje on roztrzęsionego Terasakę, który wyjaśnia mu, iż nie chciał zadziałać na szkodę kolegów, a jedynie dał się zmanipulować i oszukać Shiro. Chłopak koniecznie pragnie, by przyznano, iż to nie jego wina. Nalega na to tak natarczywie, że Akabane musi ustawić go do pionu uderzeniem oraz kilkoma krytycznymi uwagami na temat jego postawy w zaistniałym zajściu.

W czasie, gdy Koro (który zdążył już wyciągnąć uczniów z wody, aczkolwiek nasiąkł przy tym, a także pozostawiał podopiecznych w niezbyt bezpiecznych miejscach) zaczyna mieć coraz większe trudności w obronie przed Itoną, znów pozostawiony samemu sobie Terasaka rozmyśla nad tym, co najlepszego narobił. Zazwyczaj to on wykorzystywał innych, nie inni jego - na wcześniejszych etapach edukacji z łatwością podporządkowywał sobie słabszych, którzy przygotowali za niego zadania domowe czy pomagali na sprawdzianach. Niesiony poczuciem siły związanym ze swoim małym oszustwem postanowił zapisać się do Gimnazjum Kunugigaoka, aczkolwiek wtedy postawiono go do pionu - tamtejsi uczniowie nie dawali się zastraszyć, przez co na jaw wyszła jego prawdziwa wiedza (a raczej jej braki). Ostatecznie trafił do klasy wyrzutków. Nie przeszkadzało mu to jednak - tam wszyscy byli na jego poziomie, czuł się bezpiecznie. A przynajmniej aż do czasu, gdy pojawił się Koro-sensei i wszystko mu zniszczył.

Zacięta walka pomiędzy ośmiornicą a Itoną trwa, podczas gdy życie między innymi porzuconej na gałęzi, zwisającej stamtąd Hary wciąż jest zagrożone. Na miejscu zdarzenia z powrotem pojawia się zaś Terasaka, który proponuje Karmie układ - jeśli ten wymyśli plan jak pomóc wychowawcy, Ryōma go wykona, niezależnie od ryzyka.

Opracowywanie strategii nie zajmuje długo - już po chwili Terasaka zeskakuje na pole bitwy i prowokuje Horibe do zaatakowania go, w międzyczasie ściągając koszulę. Gdy ten to robi, chłopak z 3-E chwyta jego mackę poprzez materiał, utrudniając Itonie pozbycie się go, choć nie na długo. Kiedy jednak podopieczny Shiro odrzuca od siebie napastnika, dostaje takiego samego uczulenia jak Koro-sensei - okazało się bowiem, iż Terasaka założył tego dnia te same ubrania, co poprzedniego, wciąż nasiąknięte rozpyloną w klasie substancją pozbawiającą śluzu. Zaskoczenie tym spowodowane kupiło nieco czasu Koro, który wykorzystał to, aby ocalić zwisającą nad urwiskiem uczennicę. Ostatecznie walkę kończą uczniowie - wskakują oni do wody, ochlapując przy tym Itonę i doprowadzając tym samym jego macki do spuchnięcia. Shiro oraz jego podopieczny ponownie muszą dać za wygraną.

Chociaż Terasaka mocno zadziałał na szkodę klasy, szybko mu to przebaczono. Zamiast to roztrząsać zajęto się świętowaniem zwycięstwa, jedynie Karma nie szczędził sobie złośliwych zaczepek. W zamian za nie jednak został ochlapany wodą przez Ryōmę, do którego szybko dołączyła reszta klasy.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement