Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Wycieczkę. Lekcja Druga to ósmy odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Nie licząc grupy Nagisy, reszta klasy stara się wykorzystać swoją okazję na skrytobójstwo. Pomóc w tym ma im Red Eye - zawodowy snajper zatrudniony przez rząd japoński. Mężczyzna nigdy dotychczas nie zawiódł w swoich misjach i jest przekonany, iż ta nie będzie wyjątkiem. Koro-sensei to jednak przeciwnik zupełnie inny niż dotychczasowi, a młodzieniec prędko się przekona, że nie powinien z góry zakładać łatwego zwycięstwa.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Odcinek zaczyna się drobnym dodatkiem - piosenką o rysowaniu Koro-sensei'a (pierwszy dodatek z mangi). Ośmiornica opisuje, jak utworzyć na Ziemi jego podobiznę - kładzie jedno "ziarenko" w Tokio, a drugie w Syczuanie (Chiny). Potem leci po łuku z Hawajów do Dubaju, pozostawiając za sobą smugę kondensacyjną, i to samo robi w drugą stronę, tym razem jednak po drodze przelatuje też nad Filipinami. Przemieszcza się w tę i z powrotem między Hawajami i Dubajem wzdłuż równoleżników co dwadzieścia stopni, zakreślając całą trasę nim w innym miejscu znikną już smugi kondensacyjne. I gotowe. Mackowaty proponuje uczniom spróbowanie samodzielnie.

Karasuma przedstawia zatrudnionemu snajperowi szczegóły misji. Wyjaśnia, kto będzie jego celem, oraz iż nie jest to człowiek. Nie mówi jednak na ten temat nic więcej, a jedynie prosi, aby zabójca dobrze się przygotował.

Grupa Isogai'a i Maehary wybiera się na przejażdżkę kolejką. Towarzyszy im Koro-sensei, niezwykle zadowolony z możliwości podziwiania widoków w taki sposób. Dla uczniów to jednak nie walory przyrodnicze są najważniejsze - jedna ze słynnych stacji tej kolejki, most na rzece Hozu, to idealne miejsce na oddanie snajperskiego strzału. Wagoniki zatrzymują się. Pod mostem przepływa łódka. Kurahashi wskazuje na nią i sugeruje wychowawcy, by też spojrzał. Ośmiornica wykonuje polecenie, a wtedy snajper strzela.

Red Eye jest przekonany, iż trafienie stwora w takich warunkach będzie dla niego błahostką, oddawał celne strzały już w dużo trudniejszych sytuacjach. Aczkolwiek okazuje się, że Koro złapał kulę za pomocą trzymanego w macce kruchego ciastka. Skrytobójca jest niezwykle zdziwiony, do takiego manewru potrzeba bowiem olbrzymiej prędkości. W końcu pojął, dlaczego nagroda za to zlecenie jest tak wysoka.

Druga grupa spotyka się z mackowatym na przedstawieniu o samurajach. Podczas gdy aktorzy walczą na miecze, snajper ponownie próbuje namierzyć i zastrzelić swój cel. Ten jednak niespodziewanie znika mu z celownika. Okazuje się, iż Koro-sensei wmieszał się w aktorów i dołączył do sztuki, a porusza się się w jej trakcie tak szybko i chaotycznie, że celny strzał nie ma racji bytu. Kolejna próba kończy się dla Red Eye'a porażką.

Ośmiornica spóźnia się na zwiedzanie świątyni z trzecią grupą, ale to nic straconego. Hara proponuje mu użycie papierków oczyszczających. Gdy dziewczyna zajmuje stwora przyklejając mu do twarzy białe płatki, snajper wykorzystuje moment i oddaje strzał. Trafia jeden z papierków. Okazuje się jednak, że ten wchłonął już tyle śluzu, że zablokował pocisk. Na kolejną próbę nie ma już czasu - do Koro dzwoni Nagisa i informuje go o problemie z porywaczami, wychowawca momentalnie do nich wyrusza. Chwilę później Red Eye zostaje poinformowany telefonicznie o powodzie zniknięcia celu. Dostaje także informację o zakończeniu akcji na ten dzień.

Zawiedziony niepowodzeniami snajper przechadza się wieczorem po jednej z ulic miasta. W spacerze niespodziewanie przeszkadza mu jego cel - żółta ośmiornica. Choć początkowo Red Eye jest przekonany, iż potwór przybył tu, aby go zgładzić, zamiast tego zostaje przez niego zabrany do restauracji na rozmowę. Koro wyjaśnia, że nie planuje zabijać blondyna, a jedynie podziękować mu za urozmaicenie wycieczki. Dzięki poszukiwaniom miejsc odpowiednich dla strzelca wyborowego, uczniowie przeszukali znacznie więcej informacji na temat Kioto niż zrobiliby to normalnie. Poznali więcej uroków miasta, jego niepowtarzalną atmosferę i kulturę. A to wszystko dzięki skrytobójstwu.

Niedługo później Karasuma dostaje telefon. To Red Eye postanawia zrezygnować ze zlecenia i zwiedzić nieco miasto.

Grupa Nagisy spędza razem czas w salonie gier. Kanzaki pokazuje w końcu kolegom swoje niesłychane umiejętności w tej kategorii. Zapytana o nie, dziewczyna wyjaśnia, iż dawniej je ukrywała, gdyż nie są mile widziane w jej rodzinie. Teraz jednak przestała tak bardzo przejmować się opinią innych, po słowach Koro zrozumiała, iż najważniejsze to być sobą i się tego nie wstydzić.

Karasuma dywaguje na temat braku żadnych rezerwowych snajperów. Po odejściu Red Eye'a nie został mu już nikt. Nie może już bardziej ingerować w wycieczkę, musi zaakceptować obecny stan rzeczy i odpuścić strzelców. Uczniowie dostaną wolne. Po chwili zostaje zaproszony przez grupkę chłopców z klasy E do gry w tenisa stołowego i korzysta z propozycji.

Nagisa, Okajima i Sugino zastają Rio oraz Yuzuki podglądające kogoś przez lekko odsunięte drzwi. Okazuje się, iż odkryły, że ich wychowawca aktualnie bierze kąpiel. Oznacza to, iż mają szansę się przekonać, co kryje pod ubraniami, co być może będzie przydatne do dalszych prób skrytobójczych. Chłopcy dołączają do koleżanek i wkradają się do łazienki, aczkolwiek zastają tam Koro-sensei'a całkowicie zakrytego poniżej szyi pianą. To jednak nie żaden detergent, a jego śluz stworzył tyle bąbelków.

Choć w wannie korpus stwora jest niewidoczny, to przecież nie będzie siedział w niej wiecznie. Dlatego Rio zastawia z kolegami drzwi (a tym samym dostęp do ubrań) i nie pozwolić wychowawcy wyjść, aż dopóki nie zobaczą czego chcą. Ośmiornica jednak ich przechytrzyła - wstaje z wanny w całości otoczona galaretą, która powstała z powodu pomieszania jego śluzu z wodą, po czym ucieka oknem.

Chłopcy sporządzają w swoim pokoju listę najbardziej popularnych dziewcząt w klasie. Szczytową pozycję zajmuje Kanzaki. Gdy ostatni z męskiej części klasy (Karma) oddaje swój głos, lista zostaje zamknięta. Isogai prosi kolegów o dyskrecję, nie mogą bowiem pozwolić, by ktokolwiek spoza ich grona dowiedział się o istnieniu tego rankingu. Wtem zauważają czającego się przy drzwiach Koro, który notuje coś w notesie z bardzo wymowną miną. Młodzieńcy rzucają się za nim w pościg, by odebrać mu zapiski.

Tymczasem dziewczęta rozmawiają o tym, którzy ich koledzy z klasy są najatrakcyjniejsi. Podczas gdy próbują wyciągnąć z Yukiko informację, kto jej się podoba, Irina przerywa zabawę i ostrzega o rychłym wyłączaniu świateł. Ostatecznie dziewczęta, zamiast iść spać, przekonują ją, by została i opowiedziała im jakieś ciekawe historie. Irina zgadza się na to. Już niedługo potem nastolatki dowiadują się, iż ich nauczycielka ma jedynie dwadzieścia lat, a także że pochodzi z kraju, w którym nie mogła liczyć na spokojne, bezpieczne dzieciństwo. Po chwili temat zbacza na życie miłosne kobiety. Gdy tylko ta ma zacząć, wśród słuchaczy zjawia się Koro, także chętny do poznania kilku "pikantnych historii". Dziewczęta jednak odwracają kota ogonem i próbują zmusić jego, by coś o sobie powiedział. Spłoszona ośmiornica ucieka, a damska część klasy z Iriną na czele zaczyna go ścigać.

Starając się zbiec dziewczętom, Koro-sensei zostaje zapędzony w kozi róg i zaatakowany z dwóch stron - chłopcy wciąż nie odpuścili sobie notatnika. Udaje mu się jakoś zbiec do pokoju Karasumy. Gdy wyjaśnia mężczyźnie, iż właśnie udało mu się uciec przed opowiadaniem o swoim dość bogatym życiu uczuciowym, agent domyśla się, że chodzi o sytuacje sprzed tego, jak zmienił się w ośmiornicę, jednak nie wypytuje go o nie, co mackowaty uznaje za mądrą decyzję.

Nagisa i Kayano obserwują księżyc. Dziewczyna zauważa, iż jej kolega jest czymś strapiony. Shiota wyjaśnia, że myśli o przyszłości. Ich wycieczka wprawdzie się kończy, ale życie dopiero rozpoczyna. Niezależnie, czy Ziemia przetrwa czy nie, klasa zostanie rozwiązana już w marcu. Chłopak nie chce pożałować, że czegoś nie zrobił.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement