Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Czas na Wycieczkę. Lekcja Pierwsza to siódmy odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoshitsu.

Streszczenie[]

Szkoła Kunugigaoka organizuje wycieczkę do Kioto, w której uczestniczy nawet klasa 3-E. Jednak dla nich nie będzie to zwykła wycieczka - prócz zwiedzania czekają ich dalsze próby skrytobójcze z pomocą wynajętego przez rząd snajpera, któremu duży, zabudowany teren daje spore pole do manewru. Nie wiedzą jednak, że grupie Nagisy grozi niebezpieczeństwo.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Kataoka pyta Nagisy, czy wybrał już sobie grupę na przyszłotygodniową wycieczkę szkolną. Jako iż ten tego nie zrobił, prosi o zgłoszenie decyzji, gdy ją już podejmie, do niej lub drugiego przewodniczącego, Isogai'a.

Do klasy wkracza narzekający Koro-sensei. Bardzo szybko okazuje się jednak, że jego marudzenie to tylko maska zasłaniająca wielkie podekscytowanie nadchodzącą wyprawą.

Karasuma objaśnia uczniom szczegóły wycieczki na boisku. Prócz zwykłego zwiedzania, czekają ich także kolejne próby skrytobójcze. Kioto to dobre miejsce dla strzelców wyborowych zatrudnionych przez rząd. Uczniowie mają wybrać trasy najbardziej odsłaniające ich wychowawcę na strzał, a jeśli im się powiedzie, otrzymają część nagrody adekwatną do zaangażowania w zamach.

Nagisa zaprasza Karmę do swojej wycieczkowej grupy. Inny jej członek, Sugino, ma lekkie wątpliwości czy to dobry wybór ze względu na skłonność do bójek rudzielca, aczkolwiek Akabane zapewnia, iż w razie czego zadba o uciszenie świadków. Prócz niego do grupy zostaje zaproszona także Kanzaki i Okuda.

Dzieciaki rozmawiają o wycieczkowych planach, z kolei słuchająca ich Irina uważa to za śmieszne - tak drobna, niezbyt ekscytująca wyprawa to dla niej nic, w końcu zwiedziła już cały świat wzdłuż i wszerz. Nastolatkowie zatem polecają jej zostać i zajmować się roślinkami pod ich nieobecność. Wtedy kobieta się denerwuje i, wymachując pistoletem, wykrzykuje, że nie pozwoli się tu porzucić i tak czy inaczej pojedzie z nimi.

Wtem do klasy wkracza Koro-sensei i rozdaje wszystkim specjalne informatory wycieczkowe, nad których pisaniem spędził całą noc. Są zastraszająco masywne, gdyż zawierają ogrom mniej lub bardziej przydatnych informacji, a nawet małą, papierową makietę Kinkakuji. Widać, jak bardzo nauczyciel napalił się na tę wycieczkę.

Uczniowie głównego kampusu jadą na wycieczkę najlepszymi liniami kolejowymi, aczkolwiek 3-E musi sobie poradzić drugą klasą. Jako ostatnia z oczekiwanych osób zjawia się Irina, przyodziana w strój godny hollywoodzkiej gwiazdy. Nie nosi go jednak zbyt długo - Tadaomi zmusza ją, by się przebrała, gdyż w ogóle nie wygląda na nauczyciela, a poza tym za bardzo się wyróżnia.

Pociąg ruszył, a po Koro-sensei'u ani śladu. Po chwili uczniowie zauważają go za oknem, przyssanego do zewnętrznej strony pociągu. Mężczyzna twierdzi, że spóźnił się przez kupowanie przekąsek na stacji. Wsiada dopiero na następnym przystanku, mocno zmachany. Z powodu potu ujawniają się defekty jego stroju - niedopasowany nos szybko odpada. Wychowawca otrzymuje jednak nowy od Sugayi, który specjalizuje się w dziedzinach artystycznych. Model wyrzeźbiony przez chłopaka trzyma się twarzy i dużo bardziej do niej pasuje.

Yukiko, Kaede i Manami idą do sąsiedniego wagonu kupić coś do picia. Po drodze pierwsza z nich wpada na licealistę, którego szybko przeprasza, a następnie się oddala. Kolega chłopaka rozpoznaje ich mundurki, grupa uznaje także, iż Kanzaki jest dość ładna. Młodzieniec, na którego ta wpadła, sugeruje zajęcie się nimi w Kioto, podrzucając jej notatnikiem.

Klasy docierają na miejsce. W zajeździe Koro odchorowuje swoją chorobę lokomocyjną. Podczas gdy niektórzy uczniowie próbują dźgnąć go nożem, Yukiko poszukuje w torbie notatnika z osobiście sporządzonym planem wycieczki. Jest przekonana, że go tam wkładała. Wychowawca pochwala napisanie czegoś takiego, ale mówi też, iż nie ma się czym martwić, jeśli go zgubiła. Wciąż mają przecież jego informatory. Dziewczyna zastanawia się, czy jej własność nie wypadła gdzieś przypadkiem po drodze. Tymczasem, podczas zbiórki w swoim hotelu, młodociany złodziej notesów Ryūki wyczytuje, dokąd gimnazjaliści zamierzają się wybrać następnego dnia.

Po krótkim zwiedzaniu miasta i rozmowie na temat jego skrytobójczej historii, grupa Nagisy udaje się w miejsce, w którym będą mogli trochę odpocząć. Po drodze przechodzą wąską, opuszczoną uliczką idealną do zamachu, gdyby tylko Koro się tutaj zjawił. Niestety, zamiast mackowatego gimnazjaliści napotykają bandę starszych uczniów, na których dziewczęta napatoczyły się już w pociągu. Napastnicy zagradzają wszelkie drogi ucieczki i atakują. Choć początkowo Karma daje sobie radę z pierwszym z nich bez problemu, prędko ląduje na bruku przy kolejnym przeciwniku, podobnie jak dwaj jego koledzy. W tym czasie licealiści porywają Kaede oraz Yukiko i zawlekają je do auta, zadbawszy, by żaden z gimnazjalistów nie dał rady się podnieść i im przeszkodzić.

Dopiero po chwili grupie nastolatków udaje się pozbierać z ziemi. Dołącza do nich Manami, której udało się uciec i schować podczas walki. Jest jej za to wstyd, aczkolwiek, zdaniem Karmy, nie powinna przepraszać, dobrze zrobiła. Ich przeciwnicy z pewnością są doświadczeni w tym, co robią, nawet policja miałaby z nimi problem. Mimo to jednak rudzielec chce się na nich zemścić własnoręcznie. Problem tylko w tym, jak ich znaleźć.

Licealiści i ich zakładniczki dotarli na miejsce. Chłopcy oznajmiają, że zadzwonili po kolegów, którzy porobią im trochę zdjęć. Gimnazjalistki mogą krzyczeć jak głośno chcą, i tak nikt ich nie usłyszy. Przywódca bandy rozpoznaje Yukiko. Widział ją wcześniej, zeszłego lata w salonie gier, a na dowód pokazuje zdjęcie Kanzaki z pofarbowanymi końcówkami i w typowym dla buntowniczek stroju. Zdziwiło go, iż należy do tak elitarnej szkoły, ale twierdzi, że ją rozumie - im wyżej się jest, tym niżej chce się upaść. A on z chęcią jej w tym pomoże.

Okazuje się, iż informator od Koro-sensei'a przewidział sytuację, w której ktoś zostałby porwany. Sugino jest tym dość zaskoczony, ale, widząc resztę zapobiegawczych, acz dość dziwnych porad, można się domyślić, że ośmiornica pomyślała o wszystkim. Szczegółowe porady uspokajają grupę, dzięki nim już wiedzą, co robić.

Podczas gdy porywacze zajmują się swoimi sprawami, Kaede rozmawia z Yukiko o pokazanym im zdjęciu. Zielonowłosą dziwi, iż nawet tak wzorowa uczennica jak jej koleżanka przechodziła okres buntu. Kanzaki wyjaśnia, że jej ojciec był bardzo rygorystyczny, chciała się uwolnić od jego parcia na osiągnięcia i oceny. Dlatego zaczęła się tak ubierać i chodzić w miejsca, gdzie nikt jej nie znał. A na koniec wylądowała w Klasie Końca. Teraz uważa to za głupie, ale wciąż nie potrafi znaleźć swojego miejsca.

Do rozmowy wtrąca się Ryūki. Proponuje dziewczynie, by do nich dołączyła, im nie zależy na prestiżu, a wręcz przeciwnie - sprowadzanie elity na dno to ich misja i już niejednokrotnie jej dokonywali. Kayano brzydzi ich zachowanie, co niefartownie wyraziła słowami pod nosem. Młodzieniec, usłyszawszy to, chwycił ją za szyję i uniósł, po czym wykrzyczał, żeby nie patrzyła na nich z góry, bo niedługo zmieszają ją z błotem, a następnie rzucił ją na starą kanapę.

Rozlega się pukanie. Ryūki jest przekonany, iż to jego kumple, jednak to nie do końca prawda - do pomieszczenia zostaje wrzucony pobity licealista, a zaraz za nim wkraczają przyjaciele porwanych dziewcząt. Nagisa na głos czyta porady z informatora, które pozwoliły im odnaleźć rzezimieszków, od ustalenia ich pochodzenia, aż po mapę potencjalnych kryjówek dla podobnych band w całym Kioto.

Z korytarza słychać hałas. Licealiści sądzą, że to ich koledzy, po których wcześniej dzwonili. I faktycznie, są i oni - znokautowani i powiązani żółtymi mackami. Do pomieszczenia wchodzi Koro, przepraszając za spóźnienie. Wręczywszy swoim uczniom informatory (tylko Nagisa miał swój ze sobą), błyskawicznie odparł pierwszy atak nacierających młodzieńców. Przy drugiej fali w międzyczasie pokonywania przeciwników wyjaśnił, iż gimnazjaliści wcale nie są elitą, mimo szkoły, do której chodzą. Są uważani za najgorszych, ale, w przeciwieństwie do przeciwników, nigdy nie próbowaliby ciągnąć za sobą na dno innych. W końcu szkoła czy tytuł nie mają znaczenia - w czystym strumieniu czy zamulonej rzece, płynąca przed siebie ryba będzie się równie dobrze rozwijać. Na koniec licealiści zostają pozbawieni przytomności przez cios w głowę informatorami gimnazjalistów.

Na zewnątrz budynku uczniowie Kunugigaoka wymieniają się wrażeniami po całym zajściu. Okazuje się, że Yukiko, choć spodziewać by się można, iż będzie roztrzęsiona po czymś takim, wygląda raczej jakby nabrała pewności siebie. To dzięki Koro i temu, co powiedział. Dziewczyna jest mu za to wdzięczna.

Przez licealistów grupa Nagisy nie otrzymała szansy na skrytobójstwo. Nic jednak straconego - zawsze mogą zabić go następnego dnia.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement