Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Wyspę to siedemnasty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Klasa 3-E finalnie doczekuje wakacji. W czasie gdy ich wygrana w zakładzie wycieczka na tropikalną wyspę zbliża się wielkimi krokami, uczniowie nie marnują czasu - prócz podejmowania kolejnych prób skrytobójstwa na własną rękę, nastolatkowie uczestniczą w specjalnych treningach zorganizowanych im przez Karasumę. Prowadzi je zaś Lovro - mistrz Iriny i emerytowany już trener wielu najlepszych japońskich morderców na zlecenie.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Szkolna maskotka, Kundon tłumaczy widzowi, co czeka najlepszych uczniów gimnazjum Kunugigaoka - trzy dni w luksusowym ośrodku wypoczynkowym na Okinawie, gdzie za niemal wszystko płacić im będzie ich placówka edukacyjna. Jakże wielką okazuje się jego złość, gdy dowiaduje się, iż tegorocznym zwycięzcą tej nagrody jest klasa 3-E.

Rozpoczęły się wakacje. Tomohito wraz z Nagisą i Maeharą poszukują nieopodal starego kampusu owadów. Podczas gdy dwaj pierwszy chcą je jedynie pooglądać, Hiroto Maehara planuje schwytać rzadkie okazy i je sprzedać, aby zdążyć trochę zarobić przed wycieczką na Okinawę. W związku z tym liczy na pokaźny zarobek dzięki żukom ookugawa. Jednakże siedząca na drzewie Kurahashi szybko gasi jego nadzieje - ten podgatunek już jakiś czas wcześniej stracił na wartości, ponieważ zaczęto go hodować sztucznie. Dziewczyna jest żywo zainteresowana światem owadów, dlatego też również pojawiła się tego dnia w lesie. Ostatecznie postanawia połączyć siły z chłopcami i poszukać razem z nimi.

W pewnym momencie wspólne tropienie chrząszczy przerywa grupie Okajima, który jest właśnie w trakcie osobliwej próby skrytobójczej - zwabił on Koro (przebranego dla kamuflażu za wielkiego żuka) na stertę starannie selekcjonowanych przez dłuższy czas metodą prób i błędów magazynów dla dorosłych. Pod spodem zaś usytuowana jest pułapka w postaci siatki z kulkami antypsorowymi. Kiedy ktoś przetnie sznurek, nauczyciel zostanie schwytany, a Taiga wykończy go nożem. Owym "kimś" zaś zostaje Nagisa.

Tuż przed rozpoczęciem egzekucji planu, Koro znienacka robi dziwną, nieznaną dotychczas uczniom minę - jego oczy wręcz wystają z twarzy na antenkach. Chwilę potem ośmiornica chwyta pokaźnego chrząszcza z białymi oczami. Na jego widok uradowana Kurahashi natychmiast wybiega z kryjówki, ujawniając przy tym pozycję kolegów. Ma jednak powód do szczęścia - owad to jelonek rogacz albinos, bardzo rzadki okaz o wysokiej cenie. W międzyczasie rozmowy okazuje się, iż wychowawca wiedział o pułapce, aczkolwiek magazyny dla dorosłych były zbyt interesujące, by się od nich oderwać. Jest mu wstyd z powodu swojego zachowania.

Jakiś czas później, podczas gdy uczniowie trenują na szkolnym podwórku, Irina odpoczywa na leżaku sącząc drink. Jeden z uczniów proponuje jej dołączenie do ćwiczeń, lecz ta twierdzi, iż jej nie są one potrzebne. Niespodziewanie słyszy zza siebie znajomy głos. Odwróciwszy się, widzi swego mentora, Lovro, wynajętego w roli trenera skrytobójstwa dla klasy. Na jego polecenie kobieta natychmiast biegnie przebrać się w stosowniejszy do sytuacji strój i dołączyć do treningu.

Jako iż Koro-sensei został posłany na Mount Everest, gdzie siedzi zamknięty w specjalnej kapsule pod ochroną kilku żołnierzy, klasa może bez obaw porozmawiać o swoim planie zabójstwa, a następnie przystąpić do ćwiczeń pod okiem tymczasowego instruktora. W trakcie zajęć Nagisa pyta Lovro, który ze znanych mu zabójców jest najlepszy. Odpowiedź zaś jest tylko jedna - "Bóg Śmierci". Nieuchwytny, bezlitosny i niezawodny, gdziekolwiek się pojawi, pozostawia po sobie jedynie stosy trupów. Prawdopodobnie niebawem zjawi się on również w Kunugigaoce, by spróbować swoich sił z żółtą ośmiornicą. Po udzieleniu odpowiedzi Lovro, który dostrzegł w Nagisie jego skrytobójczy talent, oferuje chłopcu naukę jednej ze swoich skrytobójczych technik.

Parę dni później, po wielogodzinnym rejsie, klasa dociera na wyspę Okinawa. Nastolatkowie postanawiają wypocząć nieco przed wieczornym skrytobójstwem, dlatego też przez cały dzień oddają się różnym rozrywkom - od paralotni, poprzez oglądanie delfinów, aż po zwiedzanie pobliskich jaskiń. Tymczasem Irina, zastawszy, ku swemu zawodowi, opustoszałą plażę, rozmawia chwilę z Karasumą o szansach na powodzenie ich planu.

Wieczorem klasa, zamierzająca zabrać nauczyciela na kolację na statku wycieczkowym, odkrywa, iż ten spalił się słońcem do cna - stał się całkowicie czarny. Ośmiornica niebawem jednak pozbywa się dziwnej barwy poprzez zrzucenie skóry, którą to wymienia co miesiąc. Przez przypadek zdradza przy tym klasie, że po linieniu jest osłabiony.

Po posiłku rejs powoli dobiega końca - nastolatkowie i ich wychowawca docierają do chatki postawionej z dala od lądu na wodzie, która to, zgodnie z nadzieją uczniów, ma stać się ośmiorniczym grobem.

Ciekawostki[]

  • W tym odcinku po raz pierwszy widoczna jest choroba morska nauczyciela.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement