Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Zebranie to piąty odcinek pierwszego sezonu anime Ansatsu Kyoushitsu.

Streszczenie[]

Manami Okuda chciałaby przyłożyć się do prób skrytobójstwa w równym stopniu co reszta klasy. Nie zna się jednak na atakach z zaskoczenia... posiada za to wybitne umiejętności z chemii. Dlatego próbuje stworzyć truciznę, która zadziała na Koro-sensei'a skuteczniej niż nóż czy pistolet. Jej próby zgrywają się w czasie z jeszcze jednym istotnym wydarzeniem - comiesięcznym szkolnym zebraniem, ulubionym momentem do upokarzania 3-E przez inne klasy.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło:[]

Fabuła[]

Isogai i Kataoka pomagają Koro przenieść szkło i sprzęt laboratoryjny do klasy. Po drodze rozmawiają z nim o jego karierze nauczyciela w ich klasie. Uczniowie są zadowoleni, że ten ich uczy, nawet jest jednocześnie celem ataków. Gdy wchodzą do klasy, na mackowatego z nożami rzucają się Okajima, Maehara i Mimura. Dla ośmiornicy jednak to żaden problem, unikając ich ciosów porozkładał na ławkach przyniesiony sprzęt.

W trakcie lekcji wychowawca pokazuje uczniom, w jaki sposób otrzymuje się barwnik z przekąsek. Po zakończeniu eksperymentów błyskawicznie zabiera im pozostałe słodycze, mówiąc, że on zajmie się tym, co zostało. Klasa jest niezadowolona, w końcu wszystko to kupili sobie sami. Koro wybrał taki właśnie temat zajęć, aby móc dostać łakocie przed wypłatą następnego dnia, nie stać go bowiem na samodzielne zakupienie ich.

Manami podchodzi do nauczyciela i wyciąga przed siebie trzy fiolki, mówiąc, że to trucizna i prosząc, by ją wypił. Inni uczniowie oraz ośmiornica są dość zakłopotani jej bezpośredniością, Tomohito jest przekonany, iż nikt nie byłby tak głupi aby tak po prostu to wypić. Mylił się. Koro wziął od dziewczyny specyfiki i wypił je po kolei. Pierwszy sprawił, że jego twarz stała się niebieska i wyrosły mu rogi. Druga - zmienił kolor na zielony i ze skroni wystrzeliły mu dwa pierzaste skrzydła. Trzecia zaś pozbawiła go na jakiś czas wyrazu twarzy, stał się szary i bez emocji. Wychowawca powiedział dziewczynie, że nie może bez nadzoru robić trucizn na lekcji, ale za to po zajęciach mogę popróbować razem. Okuda chętnie się zgodziła.

Karasuma obserwuje przez okno jak uczniowie grają w zabójczego badmintona. Dołącza do niego Irina, początkowo próbując się do niego przymilić, ale po naganie tracąca humor. Narzeka na gorąc i brak klimatyzacji w budynku. Agent oznajmia, iż prosił szkołę o remont i ulepszenie budynku, aczkolwiek się nie zgodzono.

Tymczasem Manami wraz z Koro-sensei'em ćwiczy robienie trucizn. Przy okazji rozmawiają o wynikach w nauce dziewczyny. Jest wybitna z chemii, ale z innymi przedmiotami radzi sobie znacznie gorzej, zwłaszcza z językiem japońskim. Nie potrafi wyjaśnić swoich uczuć słowami, mowa jest dla niej zbyt skomplikowana. Wzory i równania za to mają zawsze konkretną, jedną prawidłową odpowiedź. Ośmiornica wręcza jej kartkę mówiąc, że to specjalna praca domowa.

Następnego dnia Okuda zjawia się w szkole z przygotowaną wedle instrukcji Koro trucizną. Gdy tylko ten pojawia się w klasie, wręcza mu ją. Po wypiciu specyfiku, mackowaty zmienia się w ciecz. W tej formie może się wcisnąć wszędzie, ale wciąż posiada swoją nadprzyrodzoną prędkość. Oszukał dziewczynę. Wyjaśnia, że do skutecznego otrucia potrzeba zdolności werbalnych, należy podać chemikalia tak, by cel nie wykorzystał ich przeciw niej. Manami zrozumiała lekcję.

Klasa 3-E spieszy się do głównego kampusu na apel, nie chcąc dostać kolejnej kary za spóźnienie. Ostatnim razem musieli przez to czyścić kwietniki. Są zbulwersowani, że takie rzeczy spotykają tylko ich.

W trakcie krótkiej wstawki Kunudąbek wyjaśnia, iż Klasa Końca normalnie nie ma prawa postawić nogi w głównym budynku szkoły, zebrania to wyjątki. Muszą dotrzeć ze swojej góry na dół w trakcie przerwy śniadaniowej. Kōki, Okajima i Chiba próbują dostać się na miejsce na skróty, przez most. Ten jednak jest zniszczony, chłopcy lądują w wodzie, a środkowego z wymienionych znosi na nie ten brzeg co trzeba. Kunudąbek dopowiada, iż dla zachowania dyscypliny wyrzutki muszą znaleźć się w sali gimnastycznej przed wszystkimi innymi klasami. Po chwili widzimy jak Hara, Toka i Yuzuki wpadają na węże. Gady oplatają obecnego przy dziewczętach Taigę. Po drodze klasa napotyka jeszcze wiele innych kłopotów, w trakcie których najczęściej dostaje się właśnie Okajimie.

Uczniowie są wybitnie zmęczeni. Karasuma pyta, czy wszystko z nimi w porządku. Zaraz potem przybiega do nich zmachana Irina, której nikt nie powiedział, że wychodzą gdzieś na przerwie. Koro został zmuszony do zostania w starym kampusie, by nikt niepożądany go nie widział.

Po dotarciu na miejsce klasa pada z nóg. Muszą się jednak pozbierać i zjawić na sali gimnastycznej przed wszystkimi. Mimo iż ich nauczyciele robią pewną furorę, sami uczniowie wciąż są poniżani przez pozostałych. W trakcie zebrania okazuje się, iż nie otrzymali też informatorów, więc muszą wszystko zapamiętywać. Po chwili jednak ich wychowawca, mimo że miał siedzieć w kampusie, wręcza im błyskawicznie ręcznie napisane kopie, po czym staje obok Karasumy. Irina próbuje go dźgnąć, przez co agent rządowy ją wyprowadza. Jej zachowanie wprawia 3-E w doby humor, nastolatkowie się śmieją.

Przed powrotem na górę, Nagisa postanawia kupić sobie jeszcze sok w automacie. Tam zaczepiają go Takada i Tanaka. Jeden z nich mu grozi. Widzący to zajście Tadaomi chce interweniować, ale Koro go powstrzymuje. Niebieskowłosy daje sobie radę sam, jednym spojrzeniem przepełnionym żądzą mordu odstraszając napastników.

Dyrektorowi szkoły nie podoba się "krnąbrność" uczniów z Klasy Końca. Ich próby obrony przed nękaniem zaburzają wypracowany w Kunugigaoka system nauczania oparty właśnie na podziale na lepszych i gorszych. Postanawia wprowadzić kilka dodatkowych zasad, które trochę naprostują sytuację.

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement