Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Gakuhō Asano jest dyrektorem gimnazjum oraz liceum Kunugigaoka oraz ojcem przewodniczącego Rady Uczniowskiej, Gakushū Asano.

Wygląd[]

Gakuhō jest wysokim mężczyzną o fioletowych, wąskich oczach oraz rudych włosach ułożonych we fryzurę bardzo przyległą do czaszki, nie licząc dwóch niedużych, symetrycznie ułożonych kosmyków grzywki. W pracy nosi ciemny, wpadający w purpurę garnitur z nieco bardziej buraczkowym krawatem oraz białą koszulę w pionowe, cienkie, ciemne paski pod spodem.

Osobowość[]

Bardzo wyraźnie widać, iż mężczyzna ma manię dążenia do perfekcyjnego systemu nauczania, nieważne jakim kosztem. Jeśli chodzi o osiągnięcie jak najlepszych wyników w tej kwestii, zdaje się nie mieć żadnych zahamowań, moralnych też nie. Za żadne skarby nie da zniszczyć stworzonego przez siebie systemu, nawet jeśli w celu zapobiegnięcia temu trzeba używać nieczystych, nieetycznych zagrań. Przy okazji pragnie też, by jego metody były powszechnie uważane za poprawne, co stara się udowadniać na różne sposoby, znajdując dla swojego systemu różne, jego zdaniem racjonalne, usprawiedliwienia. Jest inteligentny i charyzmatyczny, potrafi przy tym świetnie manipulować innymi.

Nie jest szczególnie związany emocjonalnie ze swoją rodziną, co widać po jego relacji z synem. Mimo iż Gakushū jest jego dzieckiem, traktuje go niemalże tak samo jak wszystkich innych uczniów, nigdy nie widziano, by rozmawiali swobodnie, jak to w zwyczajnych rodzinach bywa.

W późniejszej części serii mężczyzna się poprawił i przestał robić za czarny charakter. Jego metody nauczania uległy zmianie na mniej ostre i zaprzestał pastwienia się nad Klasą Końca.

Historia[]

Asano nie zawsze był tak ostry w kwestii nauczania. Na początku swojej kariery miał metody bardziej podobne do tych Koro-sensei'a. Nauczał swoich podopiecznych w dużo bardziej przyjazny, przyjemny sposób. Później jednak jeden z jego uczniów popełnił samobójstwo z powodu nagminnego nękania przez innych, przed którym nie potrafił się obronić. Gakuhō uznał, iż jest to jego wina, ponieważ uczył jak być dobrym, ale nie jak być silnym. Początkowo, by pojąć, czym jest właściwie siła, rudowłosy postanowił ćwiczyć karate. Mimo iż pierwszego dnia został pokonany, dzięki obserwacji strategii i technik instruktora z czarnym pasem już trzeciego dnia go pokonał. Mężczyzna kazał wznieść nowy budynek szkoły, by opuścić stary, przywołujący w nim złe wspomnienia. Od tamtej pory zaczął stosować swoje nowe metody nauczania, wierząc, iż te nie zawiodą tak jak te poprzednie.

Umiejętności[]

Gakuhō jest wszechstronnie uzdolniony, podobnie jak jego syn. Jest zwinny, szybki i dobrze radzi sobie z walką. W trzy dni od rozpoczęcia nauki potrafił pokonać karatekę z czarnym pasem, a także wyszedł z walki z czterema uzdolnionymi w tej dziedzinie uczniami z wymiany bez ani jednego trafionego ciosu z ich strony. Prócz tego potrafi też "prać mózgi" innym, nawet dużej grupie ludzi, czyli między innymi uczniom jego szkoły. Z jego retrospekcji wiadomo, iż potrafi dobrze grać w koszykówkę.

Relacje[]

Gakushū Asano[]

Młodszy Asano jest dość podobny do ojca, co stwarza między nimi pewien konflikt ambicji - jeden chce kontrolować drugiego. Prócz tego nie ma między nimi bliższej więzi, mimo iż są rodziną traktują się bardzo oficjalnie, a ich relacja nie różni się zbyt wiele od stosunków nauczycielsko-uczniowskich.

Koro-sensei[]

Początkowo Gakuhō wydawał się kompletnym przeciwieństwem żółtej ośmiornicy. Mimo wszystko znalazły się też pewne podobieństwa, obaj przykładowo pragnęli wychować silnych i zdolnych uczniów. W późniejszym etapie serii Asano zaczął szanować Koro i jego metody, pytając nawet, czy ten nie zechciałby wciąż być nauczycielem, gdyby jakiś cudem i on, i Ziemia przetrwali. Ich stosunki były wtedy już dość przyjacielskie.

Aguri Yukimura[]

Wydawali się mieć dość przyjacielskie stosunki, mężczyzna widział pasję Aguri do nauczania i ją pochwalał. Uważa, iż gdyby ta pożyła kilka lat więcej, prawdopodobnie zostałaby genialną nauczycielką, lepszą nawet niż ci pracujący w głównym kampusie jego szkoły.

Ciekawostki[]

  • Jest jedną z najwyższych ludzkich postaci w serii.
  • Bardzo krótko sypia w nocy.
  • Ukończył uniwersytet Harvard.
  • Nawet jemu nie podobała się brutalna metoda nauczania Takaoki, mimo iż jego własne metody też nie były najprzyjemniejsze.
Advertisement