Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Gimnazjum Kunugigaoka wraz z Liceum Kunugigaoka to zespół prywatnych, elitarnych szkół ogólnokształcących, do którego uczęszczają uczniowie, bohaterowie anime. Jest głównym miejscem akcji przez większą część serii.

Cel placówki[]

Symbol szkoły

Logo szkoły.

Celem placówki, jak napisano w mandze, jest stymulowanie intensywnego rozwoju, dlatego też ma ona zapewniać młodzieży środowisko idealne do stuprocentowego wykorzystania jej potencjału.

Statystyki[]

Liczba miejsc[]

  • Gimnazjum: 570 miejsc,
  • Liceum: 600 miejsc.

Średnia z egzaminów[]

  • Gimnazjum: 84%
  • Liceum: 89%

Wygląd[]

Główny budynek

Główny kampus.

Gimnazjum Kunugigaoka dzieli się na dwa kampusy - główny, nowoczesny i dużo większy, w białym kolorze, o wielu oknach. Prócz licznych sal lekcyjnych zawiera on boisko do baseballa, basen, siłownię, tor do biegania oraz pokaźny dziedziniec z dobrze zadbanym terenem zielonym. Z klas przedstawionych w serii, lekcje mają tam 3-A, 3-B, 3-C oraz 3-D. Prócz nich mieszczą się tam też prawdopodobnie wszystkie pozostałe roczniki zarówno gimnazjum, jak i liceum.

26dc945e18ddd729ad0914aeb8130d071cf10182 hq

Stary kampus.

Drugi zaś kampus jest starym budynkiem szkoły umiejscowionym na wzgórzu. Jest sporo mniejszy, drewniany, w nie najlepszym już stanie. Składa się z jednego, podłużnego budynku o dużych oknach i wejściu umiejscowionym na samym środku frontu pod niewielkim zadaszeniem. Za nim znajduje się podwórze wykorzystywane do lekcji w-f'u oraz szopa. W tymże kampusie odbywają się lekcje klasy 3-E.

Maskotka[]

Kunudąbek

Kunudąbek w mandze.

Kunudąbek anime

Kunudąbek w anime.

Zespół Szkół Ogólnokształcących Kunugigaoka posiada swoją maskotkę - uczłowieczonego orzeszka laskowego obróconego do góry nogami. Kunudąbek, jak został przedstawiony w polskiej wersji mangi, ma dwa ciemne (czarne) oczka, a z części pokrytej blado jasnobrązową czapeczką wyrastają mu ręce i przyodziane w brązowe buty z zielonymi czubkami nogi. Ze względu na jego nazwę oraz nieco nietypowe jak na orzech leszczyny barwy dolnej części, można insynuować, iż nie jest orzechem laskowym, a żołędziem, jednak to drugie nie do końca pasuje do budowy jego dolnych partii.

System opracowany przez dyrektora[]

Zdaniem dyrektora szkoły, Gakuhō Asano, idealny system szkoły powinien wyglądać w następujący sposób: dziewięćdziesiąt pięć procent uczniów ciężko pracuje, a pozostałych pięć się obija. By zrealizować tę wizję, nazywaną "Systemem E", mężczyzna utworzył Klasę Końca i tam umieścił tę część uczniów, która zawalała naukę, a następnie osadził ich w starym kampusie. Klasa E miała służyć jako straszak na pozostałych, w ich oczach z premedytacją zniszczono reputację osób, które tam trafiły. Dzięki temu uczniowie pozostałych klas bali się opuścić w nauce, by nie wylądować w tak przez wszystkich demonizowanym gronie.

Mundurki[]

Mundurki

Zdjęcie mundurków z Crunchyroll

W skład mundurków szkoły wchodzą:

  • biała koszula,
  • szare spodnie/szara spódniczka z czarnym paskiem kilka centymetrów nad krawędzią,
  • szara marynarka o czarnych krawędziach i guzikach,
  • czarny krawat,
  • czarne, eleganckie buty na płaskiej podeszwie,
  • u dziewcząt - czarne podkolanówki.

Część uczniów jednak nieco modyfikuje podstawowy wygląd odzieży noszonej w szkole, przykładowo Karma zrezygnował z krawatu i nosi czarną marynarkę.

Klasy, których uczniowie pojawili się w serii[]

Advertisement