Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Koro-sensei jest nauczycielem klasy 3-E w Gimnazjum Kunugigaoka.

Wygląd[]

Jako nauczyciel 3-E[]

Koro-sensei wygląda nieco jak trzymetrowa, żółta ośmiornica. Ma małą, okrągłą głowę, usadowioną na dużym tułowiu wyposażonym w macki, służące sensei'owi za ręce oraz nogi. Te pierwsze posiadają po dwa a'la palce, których zakończenia przypominają przyssawki. Z kolei macki na dole (używane do chodzenia) są niedługie i dość grube. Zazwyczaj na jego twarzy gości olbrzymi, szeroki uśmiech. Ma też bardzo małe oczy, białe z czarnymi obwódkami. Kiedy jego nozdrza zostają odsłonięte, wygląda to jakby miał dwie pary oczu.

Jego głowa zmienia kolor zależnie od jego nastroju:

  • Żółty/Zielony - szczęśliwy, neutralny
  • Żółty, a w poziome zielone paski - Pewny siebie, kpiący z drugiej osoby
  • Pomarańczowy z czerwonym kółkiem - poprawna odpowiedź
  • Fioletowy z czerwonym X - zła odpowiedź
  • Różowy - senny/zadurzony
  • Purpurowy - zszokowany/spanikowany
  • Niebieski - smutny
  • Czerwony - zirytowany
  • Czarny - wściekły
  • Biały - pokerowa twarz (kamienne oblicze, nie ukazujące emocji)
  • Łagodna Żółć - zmieszany

Jako człowiek[]

Kiedy był człowiekiem, Koro-sensei miał czarne włosy, jasną karnację oraz czarne oczy. Często na jego twarzy widniał miły, choć zwykle fałszywy uśmiech.

W Ostatecznej Formie Obronnej[]

Gdy Koro wie, że sytuacja stwarza dla niego realne zagrożenie, zmienia się w niewielką, żółtą kulkę ozdobioną jego standardowym uśmiechem, otoczoną grubą warstwą przezroczystego kryształu energetycznego, któremu nawet materiał antynauczycielski nie daje rady.

Nietypowa anatomia twarzy[]

Koro twarz

Schemat twarzy z mangi.

Koro-sensei na pierwszy rzut oka nie posiada uszu ani oczu. Wyjaśnione zostało jednak, iż może je aktywować w razie potrzeby, lecz objawiają się one w dość nietypowy sposób - jako czarne kropki umiejscowione tuż obok oczu. Jeśli uaktywnia tylko jedno - węch lub słuch - kropka pojawia się pod okiem. Jeśli oba, układają się one w trójkąt, gdzie po jego prawej na samej górze jest oko, od zewnętrznej strony nozdrze, wewnętrznej ucho, zaś po lewej na górze nozdrze, od zewnątrz ucho i wewnątrz oko.

Osobowość[]

Na początku był przedstawiony jako osoba żarliwa, która domagała się absurdalnych i pozornie przyziemnych żądań, mimo oświadczenia, że jest zdolny do zniszczenia Ziemi w ciągu roku. Jednak mimo to dbał o dobro swoich uczniów i chronił ich za wszelką cenę.

Koro-sensei był na tyle wykształcony, że mógł sam uczyć uczniów prawie każdego przedmiotu. Sprawdziany układał dla każdego ucznia tak, by mógł wykazać się swoją wiedzą. Uwielbiał słodycze i często miał ich spory zapas. Okazał się też perwersyjny, podobnie jak jeden z jego uczniów, Okajima. Ta cecha ukazała się przez efekt uboczny eksperymentów, przez co nie potrafił ukrywać swoich prawdziwych uczuć.

Był dobrą osobą, która w jednej chwili potrafiła zmienić swój ton z głupkowatego na bardzo poważny. Jednym z atutów Koro-sensei'a jest fakt, że potrafił on z każdym ze swoich uczniów nawiązać indywidualną więź. To główny powód, dlaczego wszyscy uczniowie go szanowali, respektowali, pomimo faktu, że w ciągu roku mógł zniszczyć planetę. Zawsze brał pod uwagę potrzeby i zainteresowania każdego ucznia i starał się ich nakierować na odpowiednie tory, jak i również pomagał uczniom w rozwiązaniu ich problemów.

Pochodzenie przydomku[]

Koro-sensei pochodzi od kombinacji japońskich słów 殺せない (korosenai), które oznaczają "nie do zabicia" oraz słowa 先生 (sensei), które zaś oznacza nauczyciel.

Historia[]

Urodził się w jednym z najbardziej skorumpowanych i skandalicznych slumsach w nieznanym nam kraju. Było to miejsce, gdzie nie można było nikomu ufać i jedynie liczyć na siebie. Przez swoje przejścia postanowił zostać zabójcą i stał się najlepszy w swoim fachu. Przyjął przydomek Żniwiarz. Pozostawiał po sobie wiele trupów. Stał się znany głównie z powodu przejścia przez nawet najtrudniejsze do pokonania ochrony w celu zamordowania swoich celów bez żadnych przeszkód.

Wszystko zmieniło się po zamachu na bogatego biznesmena. Dziecko owego biznesmena było świadkiem zabójstwa, jednak było ono zafascynowane pięknem dokonanego przez Żniwiarza czynu i poprosiło, by ten uczył go owego fachu. Żniwiarz zgodził się, wziął chłopca pod swoje skrzydła i uczył go przez długi czas sztuki zabójstwa. Nauczył go wszystkiego, co sam potrafił, jednak dalej miał zaszczepioną w sobie zasadę, by nikomu nie ufać, przez co często zaznaczał różnicę między nimi. Uczeń, aby zaimponować nauczycielowi podczas jednej z akcji zdradził Żniwiarza, prowadząc do złapania go przez służby, a samemu uciekając i przejmując przydomek swojego mentora.

Po zdradzie swojego ucznia, został przeniesiony do nieudokumentowanego laboratorium badawczego, które było prowadzone przez Kotarō Yanagisawę. Tam dotychczasowy Żniwiarz poznał i zaprzyjaźnił się z Aguri Yukimurą, nauczycielką, która była w aranżowanym i pozbawionym miłości małżeństwie z Yanagisawą. Agura miała za zadanie obserwowania obiektu badań, jakim był Żniwiarz. Pod czas testów zaczął się do niej przywiązywać i lubił jej pomagać przy układaniu pytań egzaminacyjnych dla jej uczniów i właśnie w tym czasie dowiedział się, czym jest współczucie.

Problem jednak pojawił się, kiedy Yanagisawa i jego wspólnicy zaczęli wątpić w to, co się stanie z komórkami antymaterii Żniwiarza po jego śmierci. Aby uzyskać odpowiedź, Yanagisawa uruchomił małe, zautomatyzowane laboratorium na Księżycu, aby bezpiecznie przeprowadzić testy na organizmie zawierającym komórki antymaterii badanego przez nich obiektu (w tym przypadku użyli małego szczura laboratoryjnego). Gdy szczur umarł, spowodował reakcję lotną z antymaterii w jego ciele. Antymateria stworzyła reakcję łańcuchową, która przekształciła 70% materii księżyca w antymaterię i spowodowała tym samym wybuch. Yanagisawa był przerażony wynikami. Jego naukowcy oszacowali, że ze Żniwiarzem stanie się to samo 13 marca następnego roku. Ziemia zostanie zniszczona w ten sam sposób, co Księżyc, jeśli nic z tym nie zrobią. W związku z tym Yanagisawa nakłonił ich, aby zaczęli przygotowania do zabicia ich obiektu badań. Aguri przypadkowo podsłuchuje całą rozmowę i postanawia podzielić się odkryciami ze Żniwiarzem. Kiedy to robi, on jej mówi, że nie przeszkadza mu to, ponieważ od początku spodziewał się takiej śmierci. Mówi, że gdy Aguri wyjdzie, ten ujawni swoją prawdziwą siłę, którą zyskał dzięki eksperymentom, aby uciec.

Żniwiarz, tak jak zapowiedział, uciekł z celi i w czasie dalszej ucieczki pozabijał kilku strażników i zranił Yanagisawę w lewe oko. Jednak w trakcie ucieczki, Aguri zostaje śmiertelnie ranna, gdy znalazła się linii ognia skierowanej w Żniwiarza. Przez to Koro-sensei obwinia się, że gdyby nie skupił się głównie na zabijaniu, to wiedziałby, jak ją ocalić.

Ostatnim życzeniem Aguri było, aby zaczął uczyć uczniów klasy 3-E i aby był wspaniałym nauczycielem, jakim jest. Przygnębiony obiecał, że spełni jej życzenie i że pomoże tym dzieciom. Zostawił notatkę i przemieścił się na pobliska górę. Tam tworzy dla siebie nowe ubrania, aby dostosować się do swojej nowej roli, jako nauczyciela.

Mimo, że nie jest on winien zniszczenia 70% Księżyca, przyznaje się on do tego przed liderami świata i również zapowiada, że planuje zrobić to samo z Ziemią 13 marca następnego roku. Oświadcza również, że chce zostać nauczycielem klasy 3-E w szkole Kunugigaoka. Światowi przywódcy przystali na to, pod warunkiem, że nie zrobi on krzywdy uczniom, mając nadzieję, że w ten sposób uzyskają możliwość zabicia zagrożenia, jakim jest Koro-sensei.

Fabuła[]

Przez większość swojego pobytu w klasie 3-E dzielnie znosił bycie celem własnych uczniów, a w międzyczasie starał się uczyć ich jak żyć. Chociaż uczniom początkowo zależało tylko na unicestwieniu stwora, szybko przekonali się, że więź, jaką z nim dzielą, jest na tyle silna, że trudno im dokonać zadania. Zamiast tego wpadają na pomysł, że możliwe jest uratowanie nauczyciela. W celu uratowanie Koro Sensei'a, udają się na stację kosmiczną i wykradają dane, które dowodzą, że szanse na zniszczenie ziemi są mniejsze niż 1%.

Pomimo małego zagrożenia, rząd dalej nie chce ryzykować utratą planety, tak więc używa swojej ostatecznej broni aby uwięzić nauczyciela w barierze powstrzymującej go od ucieczki. Koro-sensei akceptuje nadchodzącą śmierć, jednak w głębi duszy chciałby po raz ostatni zobaczyć swoich uczniów.

Uczniom udaje się dostać na miejsce i przynoszą mu tort, mówiąc że dziś wypadają jego urodziny. Radość nauczyciela nie trwa długo, jako iż pojawia się Shiro oraz były uczeń Koro-sensei'a.

Koro-sensei pokonuje napastników, ale odniesione rany powodują, że osuwa się z bólu i w bezruchu pada na ziemię. Cel mówi do skrytobójców, że to idealna chwila na dokonanie zabójstwa, i aby chwycili wszystkie jego macki. Nagisa zgłasza się na ochotnika by go zabić, ale złość przejmuje nad nim kontrolę. Koro-sensei mówi aby się nie przejmował i zabił go z uśmiechem na twarzy. Niebieskowłosy tak właśnie robi.

Siedem lat po śmierci Koro-sensei'a, Nagisa i Karma powracają do budynku, gdzie była szkoła i razem wspominają czasy, kiedy uczył ich nauczyciel, którego mieli zabić. Przed opuszczeniem szkoły, Nagisa rysuje na tablicy podobiznę nauczyciela i dopisuje jedno zdanie. Brzmiało ono: "Mam nadzieję że jeszcze się zobaczymy"

Słabości[]

Uczniowie mieli za zadanie zabicie Koro-sensei'a, bo mieli możliwość przebywania bardzo blisko niego. Nagisa Shiota wpadł na pomysł, by szukać u niego wszelkich słabości, które można by wykorzystać przeciwko niemu.

  1. Kiedy się popisuje, ujawniają się jego słabości
  2. Zaskakująco szybko zaczyna panikować
  3. Jest małostkowy
  4. Jego uderzenia są słabe
  5. Duże piersi
  6. Jest potulny i podporządkowany wobec przełożonych
  7. Nie ma cierpliwości do zagadek
  8. Ma chorobę lokomocyjną
  9. Nie może spać na innej poduszce niż własnej
  10. Przejmuje się swoim wyglądem
  11. Lubi plotki
  12. Podsłuchuje, by mieć o czym plotkować
  13. Nie lubi jeść gorącego jedzenia
  14. Woda w niego wsiąka jak w gąbkę
  15. Płacze w wzruszających momentach
  16. Kiedy zrzuca skórę, jego prędkość tymczasowo się minimalnie zmniejsza
  17. Po regeneracji jego prędkość tymczasowo się zmniejsza
  18. Jego ciało sztywnieje, kiedy skieruje się w niego specjalny promień światła
  19. Kiedy wraca do normy po poważnej sytuacji, załamuje się
  20. Może rysować tylko proste obrazki
  21. Źle reaguje na gorąc
  22. Ściśle pilnuje zasad
  23. Nie umie pływać
  24. Jeśli nikt nie chce z nim spędzić czasu, czuje się bezużyteczny
  25. Słabo się maskuje
  26. Serce
  27. Zachowuje się czasem jak dumny rodzic
  28. Jest do bani w opisywaniu scen
  29. Denerwuje się pod czas jazdy samochodem
  30. Nie może się uwolnić, jeśli trzyma się wszystkie jego macki na raz
  31. Nieuprzejmy w napiętej sytuacji
  32. Jego uczniowie: Największa słabość

Ciekawostki[]

  • W mandze przetłumaczono jego pseudonim jako "Pan Niezabijski".
  • Imię ''Koro-sensei'' nadała mu Kaede Kayano.
  • Nikt poza klasy E i dyrekcji wraz z jej kadrą nie wie o jego pobycie w szkole ani tymbardziej istnieniu.
  • Jego Ostateczna Forma Obronna może się utrzymywać do dwudziestu czterech godzin.
  • W mandze jako jedną z jego mocnych stron podano "mega łatwo go narysować".
  • Podczas lotu z dużą prędkością jego ciało pokrywa się śluzem, dzięki któremu przemieszczanie się jest cichsze.
  • Ma słabość do słodyczy.
  • Poduszeczki na jego mackach są miękkie i bardzo czułe, dlatego może nimi bez problemu podnosić nawet rzeczy tak drobne jak wykałaczka.
  • Nawet on sam nie wie, ile właściwie ma macek.
  • Kontakt z wodą powoduje u niego napuchnięcie macek, a tym samym spowalnia go to i sprawia, że staje się łatwiejszym, mniej bezbronnym celem.
  • Ma słabość do zboczonych magazynów oraz piersi u kobiet.
Advertisement