Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Nagisa Shiota jest uczniem Koro-sensei'a w klasie 3-E Gimnazjum Kunugigaoka i głównym narratorem.

Wygląd[]

Nagisa jest niskiego wzrostu chłopcem z niebieskimi włosami i błękitnymi oczami. Jego włosy sięgały mu do ramion, dopóki Kaede Kayano nie ułożyła ich w dwa kucyki. Ze względu na małą posturę ciała, dość wysoki głos oraz średniej długości włosy, łatwo pomylić go z dziewczyną. Nosi na sobie białą koszule z czarnym krawatem i granatową marynarkę. jego spodnie to szare bojówki.

Siedem lat po ukończeniu gimnazjum, jego włosy są znacznie krótsze, co go też pozbawia możliwości upinania ich lub wiązania.

Osobowość[]

Nagisa jest spokojną, poukładaną i przyjazną osobą. Ma tendencję do zwracania szczególnej uwagi na Koro-sensei'a w nadziei na zrozumienie motywów tajemniczej istoty. Dodatkowo opisuje w swoim notatniku wszystkie słabości swojego nauczyciela, jakie tylko jest w stanie zauważyć. Uważa, że dzięki temu łatwiej będzie go zlikwidować. Pomimo spokojnego zachowania, kryje w sobie głęboką niepewność, jeśli chodzi o talenty i sposób postrzegania przez ludzi, wokół niego. Wynika to z braku celów i ogólnego pesymizmu, co do jego własnej przyszłości.

Historia[]

Nagisa jest synem Hiromi Shioty. Jego matka liczyła na to, że będzie miała swoją upragnioną córkę, lecz kiedy Nagisa okazał się chłopcem, zmuszała go do posiadania długich włosów. Sposób, w jaki traktowała syna, gdy ten postanowił się jej w czymkolwiek przeciwstawić i ogólnemu zachowaniu sprawił, że ojciec Nagisy porzucił swoją rodzinę i odszedł.

Przez dwa pierwsze lata, w Gimnazjum Kunugigaoka, chłopak uczęszczał do klasy D, jednak z powodu słabych ocen na trzeci rok został przeniesiony do klasy E. W pierwszej i drugiej klasie przyjaźnił się z Akabane Karmą, jednak po pewnym czasie odsunęli się od siebie.

Zaraz po rozpoczęciu roku w klasie 3-E spotkał Kaede Kayano, która jako pierwsza wpadła na pomysł, by spiąć włosy chłopaka w kucyki.

Zdolności[]

Jeśli chodzi o predyspozycje fizyczne, Nagisa nie wypada najlepiej. A wręcz przeciwnie - należy do najsłabszych chłopców w klasie. Jednakowoż posiada on naturalny talent do zabijania, a jego ciosy są nieprzewidywalne dla przeciwnika. Nastolatek potrafi także przewidywać zamiary innych, czego nauczył się dzięki obserwowaniu zachowań swojej matki w domu. Po otrzymaniu ciosu o nazwie "Clap Stunner" od Żniwiarza, zyskał umiejętność analizowania stanu umysłu drugiego człowieka, patrząc jedynie na niego. Jest to ilustrowane i/lub opisywane jako "długości fal" lub "długości fal świadomości" ludzi, które reprezentują ich oddychanie, linię wzroku, wyraz twarzy, język ciała i wiele innych. Ta zdolność pozwala Nagisie na znalezienie "luki w świadomości" danej osoby lub, innymi słowy, otworów, w których pozwalają na ich strzeżenie, jak również "szczyt w świadomości", czyli stanu umysłu, w którym człowiek jest wysoce podatny na bodźce takie jak "Clap Stunner", które chłopak skutecznie wykorzystywał na różne sposoby, od oszałamiania wrogów po niemal nic nie znaczące rzeczy, takie jak możliwość usunięcia metki/naklejki z rozmiarem z odzieży wybranego człowieka, pozostając niezauważonym przez tę osobę.

Relacje[]

Kayano Kaede[]

Kayano jest jedną z najbliższych przyjaciółek Nagisy. To dzięki niej, chłopak zamiast w rozpuszczonych włosach, chodzi w kucykach. Ze wszystkich dziewczyn, najlepiej dogaduje się właśnie z nią. Kiedy Koro-sensei próbował usunąć jej czarne macki, użył więć specjalnej techniki pocałunku, wyuczonej od Iriny, aby ją rozproszyć.

Karma Akabane[]

Karma jest najbliższym przyjacielem Nagisy. Chłopcy chodzili razem do klasy również przez dwa pierwsze lata gimnazjum. Nagisie, w przeciwieństwie do innych uczniów, nie przeszkadzało zachowanie Karmy. Pomimo tego, że mają różne osobowości, potrafią znaleźć wspólny język i zainteresowania. Nagisa podziwia czerwonowłosego za jego osobowość. Z czasem przyjaźń między dwójką nastolatków osłabła, w szczególności gdy Akabane zaczął zachowywać się bardziej agresywnie.

Koro-sensei[]

Nagisa, pomimo licznych prób zabójstwa nauczyciela, obdarza go szacunkiem i podziwem oraz traktuje trochę jak mentora. Prawdopodobnie jest ulubionym uczniem Koro-sensei'a; nauczyciel przejmuje się jego losem i pomaga mu jak może, np. podpowiadając, aby przeciwstawił się matce, gdy ta postanawia przepisać go do innej klasy wbrew woli chłopaka. Z powodu Koro-senseia, Nagisa postanawia zostać nauczycielem w przyszłości.

Ciekawostki[]

  • Ulubionym przedmiotem Nagisy jest angielski. Słabo radzi sobie z przedmiotami ścisłymi.
  • Jest jedną z nielicznych osób, na które mówi się po imieniu.
  • Jest jedynym uczniem, który zauważa i zapisuje każdą słabość Koro-sensei'a, nawet gdy jest ona nieistotna.
  • Jego ulubionym jedzeniem jest sushi.
  • Nagisa jest najniższym chłopcem w klasie 3-E.
  • W trakcie treningu z pseudonimami otrzymał przydomek "Trans".
  • Według informacji z mangi jest "skrajnym roślinożercą".
  • Jego hobby jest zbieranie informacji.
  • Gdyby zdobył dziesięć miliardów yenów, chciałby kupić sobie wzrost...
Advertisement