Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Assassination Classroom OVA to powstały około dwa lata przed premierą właściwego anime odcinek, który miał premierę w trakcie Jump Super Anime Tour 2013. Jego akcja skupia się głównie na wycieczce klasy 3-E do Kioto.

Streszczenie[]

Klasa 3-E, najgorsza i najbardziej dyskryminowana klasa w Gimnazjum Kunugigaoka dostała od japońskiego rządu nadzwyczaj ważną misję. Muszą zgładzić mackowatego stwora, który zniszczył ponad siedemdziesiąt procent księżyca, to samo planuje zrobić z Ziemią, jest zbyt prędki dla wojskowego sprzętu i... z nieznanych nikomu przyczyn uparł się, by zostać ich wychowawcą.

Młodzi skrytobójcy wyruszają na szkolną wycieczkę do Kioto. Choć dla normalnej klasy byłby to dzień całkowitego odpoczynku od wszelkich zajęć, Klasa Końca nie może sobie na to pozwolić - cel ich podróży to idealne miejsce na próby eliminacji potwora.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Ponad siedemdziesiąt procent księżyca znienacka zniknęło w eksplozji. Za rok Ziemia ma zostać zniszczona przez kosmitę, którego rząd japoński, po kilku nieudanych próbach zabójstwa stwora w wykonaniu wojska, przysłał do nauczania klasy 3-E w Gimnazjum Kunugigaoka. Uczniowie mają za zadanie zgładzić istotę, aczkolwiek ciężko to osiągnąć, kiedy nie da się jej nawet dotknąć przez jej olbrzymią, dwudziestomachową prędkość. Koro-sensei, ów mackowaty kosmita, wie, że ci nie mają szans na osiągnięcie celu. Mimo to nastolatkowie wciąż próbują, nie mogą bowiem pozwolić na zniszczenie świata.

Kataoka przypomina Nagisie o tym, że musi zdecydować, w której grupie będzie, a następnie podać tę informację jej lub drugiemu przewodniczącemu klasy, Isogai'owi. Niebieskowłosy wygląda, jakby kompletnie nie rozumiał, o czym mowa, dlatego Kaede przychodzi mu z pomocą i przypomina o przyszłotygodniowej wycieczce do Kioto. Do rozmowy włącza się Koro, który już zdążył spakować na wyjazd olbrzymi plecak wypchany po brzegi bardziej lub (w zdecydowanej większości) mniej potrzebnymi przedmiotami. Trudno nie zauważyć, iż to on z nich wszystkich jest prawdopodobnie najbardziej podekscytowany wypadem.

Zgodnie z informacjami od trenera klasy, Karasumy, 3-E ma spędzić w Kioto trzy dni i dwie noce. Mężczyzna nie zabrania dzieciakom się bawić, ale uświadamia, że w międzyczasie wykorzystają tę sytuację również do prób skrytobójczych. Miejsce wycieczki to idealne miejsce do polowania na ośmiornicę dla wynajętego przez władze snajpera.

Nagisa zaczepia Karmę i pyta, czy ten nie chciałby dołączyć do jego grupy. Gdy chłopak się zgadza, Sugino, który też do niej należy, przestrzega rudzielca, aby się zachowywał i nie wszczynał bójek w mieście. Ten obiecuje, iż w razie czego zrobi to tak, żeby nikt nie widział. Tomohito zaczyna żałować, że wybrali właśnie jego. Ostatecznie ich drużyna składa się z Nagisy Shioty, Kaede Kayano, Tomohito Sugino, Karmy Akabane, Manami Okudy i Yukiko Kanzaki.

Irina uważa przejęcie uczniów wycieczką za dziecinne. Dla niej to nic specjalnego, zwłaszcza po tym, jak zwiedziła pół świata. Gdy jednak klasa proponuje jej zostanie i zajęcie się roślinami pod ich nieobecność, wścieka się, że ci zamierzają miło spędzać czas na wypadzie, a ją chcą porzucić w kampusie.

Do sali wkracza Koro-sensei i prezentuje uczniom własnymi mackami przygotowane informatory wycieczkowe - pokaźne tomiszcza zawierające porady na wypadek dosłownie każdej sytuacji, jaka może się przydarzyć na wycieczce. Każdy z uczniów otrzyma po jednym egzemplarzu.

Choć reszta klas Gimnazjum Kunugigaoka przemieszcza się do Kioto pociągiem pierwszej klasy, 3-E, jako ci najgorsi, nie może liczyć na tak dobre warunki. Na peronie zjawia się Irina, nauczycielka angielskiego i zarazem skrytobójczyni. Jest ubrana w bardzo eleganckie, rzucające się w oczy ubrania. Karasuma reaguje natychmiast i stanowczo rozkazuje jej się przebrać, przez co ta ląduje w pociągu w piżamie.

Uczniowie po drodze zastanawiają się, gdzie podział się ich wychowawca. Gdy Nagisa do niego dzwoni, okazuje się, iż ośmiornica nie zdążyła wsiąść i teraz siedzi przylepiona do okna, czekając na kolejny przystanek aby wejść do środka. Gdy już się tam dostaje, uczniowie zauważają defekty jego przebrania - ciągle odpada mu sztuczny nos. Dlatego też Sugaya robi mu nowy, lepszy, bardziej dopasowany do kształtu jego twarzy. Tak się składa, że jeśli chodzi o rzemiosło artystyczne, to chłopak świetnie sobie z nim radzi.

Kayano, Kanzaki i Okuda ruszają do innego wagonu kupić coś do picia. Po drodze druga z nich wpada na licealistę, jednak zaraz przeprasza i idzie dalej. Starszy chłopak wraz z kolegami rozpoznaje widziany już wcześniej mundurek, domyśla się, iż dziewczęta są z elitarnego gimnazjum. Postanawiają wraz z kumplami "pokazać im, jak to jest w Kioto". Okazuje się, że gdy Yukiko na niego wpadła, Ryūki zdołał podkraść jej notatnik. Dziewczyna orientuje się, iż go ze sobą nie ma, dopiero na miejscu.

Grupa Nagisy rozpoczyna zwiedzanie miasta. W jednej z opustoszałych o tej porze uliczek zostają jednak napadnięci przez licealistów, których dziewczyny widziały w pociągu. Starsi bez trudu nokautują chłopców, a następnie porywają Kaede oraz Yukiko i zabierają je do swojego wozu. W drodze do ich bazy rozmawiają z dziewczętami. Okazuje się, że jeden z nich zna Kanzaki, widział ją poprzedniego lata w centrum gier w Tokio. Już wtedy chciał ją porwać. Wiedział, iż jest jedną z tych wysoko urodzonych panien, które własnowolnie próbują się zrujnować. Niedługo potem docierają na miejsce.

W międzyczasie Karma i reszta chłopaków z grupy jakoś zbierają się po walce. Zamierzają odbić swoje koleżanki, a z pomocą w tym przychodzi im informator od Koro. Jest tam opisany sposób postępowania w takich wypadkach. Początkowo są zdziwieni, jednak szybko zauważają, że w porównaniu do innych, absurdalnych tematów porad to nic dziwnego.

Kayano i Kanzaki rozmawiają o zdjęciu tej drugiej, które pokazał im Ryūki. Okazuje się, że Yukiko ma bardzo surowego ojca, któremu wybitnie zależy na zaszczytnych tytułach. Nie mogła znieść jego presji, więc na przekór robiła mu na złość i specjalnie przestawała się uczyć. Do rozmowy wtrącił się przywódca bandy licealistów. Zaproponował jej dołączenie do ich grupy skoro tak, żadnemu z nich nie zależy na tytułach, a ich zadaniem jest niszczenie tych, którzy się nimi wywyższają.

Drzwi do kryjówki stają otworem. Choć starszy chłopak myśli, że to jeden z jego znajomych, prawda jest inna. To grupa Nagisy, a wraz z nimi pokonany starszy chłopak, który pada bezwładnie na ziemię gdy tylko zostaje puszczony. Dzięki poradnikowi od wychowawcy gimnazjalistom udało się znaleźć bazę porywaczy, w międzyczasie zadzwonili też po Koro-sensei'a, który zjawił się zaraz po nich, obezwładniwszy kolejnych kilku nadchodzących licealistów. Podczas gdy on wyjaśniał spółce Ryūkiego, że, mimo uczęszczania do sławnej szkoły, ta klasa wcale nie jest elitą, jego uczniowie zaszli przeciwników od tyłu i zaraz po skończeniu nauczycielskiego opowiadania ogłuszyli ich ciosem informatorami w głowy.

W międzyczasie Red Eye, snajper wynajęty do prób skrytobójczych w Kioto przez rząd, w końcu może rozpocząć swoją pracę. Warunki towarzyszące temu zleceniu są doskonałe, dlatego wydaje mu się ono proste. Pierwsza próba ma miejsce na moście, gdy uczniowie przekonują wychowawcę, by wyjrzał przez okno kolejki na przepływającą dołem łódź. Strzał zostaje oddany czysto i z pewnością byłby zabójczy, gdyby chodziło o kogoś innego - ośmiornica zatrzymała pocisk dwoma cienkimi ciastkami, wprawiając strzelca w osłupienie. Dopiero teraz mężczyzna rozumie poziom trudności swojego zadania.

Kolejny raz snajper próbuje swoich sił podczas pokazu walk samurajów. Koro jednak dołącza do ścierających się ze sobą aktorów, co uniemożliwia strzał. Kolejne podejście pod świątynią również kończy się niepowodzeniem. Zaraz po nim następuje telefon od Karasumy z informacją o przerwaniu skrytobójstwa na ten dzień ze względu na porwanie kilkorga uczniów.

Red Eye, jako iż ma wolny czas, przechadza się po mieście, rozmyślając nad swoją dzisiejszą, pierwszą w życiu porażką na misji. Wtem zjawia się jego cel - Koro-sensei - i ni z tego ni z owego zabiera go na rozmowę do restauracji. Snajper jest przekonany, że ten zamierza go zabić, ale nie ma zamiaru protestować, zdaje sobie sprawę, iż to jego ryzyko zawodowe. Ośmiornica chciała jednak jedynie podziękować za wycieczkę - aby znaleźć miejsca odpowiednie do jego prób skrytobójczych, uczniowie wyszukali i zwiedzili wiele ciekawych atrakcji, dzięki czemu poznali prawdziwy urok miasta. Dzięki mężczyźnie wycieczka była znacznie bardziej ekscytująca. Pewien czas po ich rozmowie, Red Eye zdecydował się na porzucenie misji. Uznaje, że nie jest jeszcze dość doświadczony, by nazywać się skrytobójcą, więc pozwiedza trochę i pozna świat bez obsesyjnego skupiania się na jednej osobie.

Grupa Nagisy spędza razem czas w salonie gier. Wszyscy są zadziwieni umiejętnościami Kanzaki w kwestii gier wideo. Dziewczyna przyznaje, że nie mówiła im o nich, gdyż się wstydziła, ale po ostatnich wydarzeniach dzięki Koro zrozumiała, iż nie powinna się tak przejmować opiniami innych. Ważne jest jedynie, by iść naprzód.

Sugino, Nagisa i Okajima napotykają na korytarzu dwie dziewczęta podglądające coś przez kotarę. Jedna z nich, Rio, wyjaśnia, że jest tam Koro, który właśnie bierze kąpiel, a one chcą dowiedzieć się, jak wygląda ciało istoty pod ubraniem. Dlatego też zgarniają chłopaków i razem zakradają się do łazienki. Nie zastają tam jednak tego, co by chcieli - śluz ośmiornicy okazuje się bardzo pienić, przez co w wannie widać jedynie jej wystającą głowę. Nakamura postanawia zatem zablokować wyjście, aby nie mógł iść po ubrania. To również nie pomaga, bowiem gdy stwór wstaje, wraz z nim podnosi się cała woda, która z powodu jego wydzieliny stała się niczym żelatyna. Koro-sensei ucieka od nich oknem.

Chłopcy sporządzają listę najbardziej rozchwytywanych dziewcząt w klasie. Gdy uzyskują ostatnią brakującą odpowiedź - zdanie Karmy - Isogai oznajmia, iż zawartość tej kartki ma pozostać tajemnicą. Wtem okazuje się, że przez okno obserwuje ich wychowawca, który wszystko przepisał do swojego notatnika. Nastolatkowie ruszają za nim w pogoń.

W tym czasie dziewczęta rozmawiają z Iriną na temat kobiety. Gdy uczennice proszą o opowieść o jej życiu miłosnym, w pomieszczeniu zjawia się Koro, który koniecznie także chce tego posłuchać. Dziewczyny postanawiają odwrócić kota ogonem i zmusić jego, żeby im coś na ten temat opowiedział. Zestresowany stwór dezerteruje, aczkolwiek musi się liczyć z już drugim pościgiem. Uciekając przed damską grupą, zostaje zapędzony w kozi róg i zaatakowany z obu stron, zauważony również przez próbujących go pozbawić notatnika chłopców.

Kayano i Shiota obserwują to wszystko z jednego z pokojów. Zielonowłosa zauważa, że jutro już ostatni dzień ich wypadu. Mimo wypadku z licealistami jest bardzo zadowolona z wycieczki. Nagisa z kolei ma nieco dalej sięgające przemyślenia - podobnie jak wycieczka, ich klasa też się kiedyś skończy. Dlatego do marca zamierza się dowiedzieć więcej o wszystkich jej członkach, zabić Koro-sensei'a i żyć tak, by niczego nie żałować.

Ciekawostki[]

Link do odcinka[]

Lista odcinków[]

Lista odcinków (anime)
Advertisement