Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Nim rozpoczniesz swoją działalność na wiki, musisz zapoznać się z panującymi tu zasadami. Administracja postara się dopilnować, by wszystkie reguły były przestrzegane. Jeśli zauważysz złamanie regulaminu gdzieś w obrębie wiki, Użytkowniku, zgłoś to do jednego z członków administracji (najlepiej Disturbed Warrior , autorce tegoż zbioru zasad).

UWAGA!

Nieznajomość zasad nie zwalnia z ich przestrzegania!

R E G U Ł Y

Dotyczące funkcjonowania w społeczności:

  1. Trzeba szanować siebie nawzajem. Wszelkie obelgi i prześladowania użytkowników na jakimkolwiek tle (religijnym, narodowościowym, etnicznym, w związku z orientacją seksualną czy romantyczną i tym podobne) będą karane pouczeniem, a w razie powtórki z rozrywki - wyrzuceniem.
  2. Nie należy przesadzać z przekleństwami. Każdemu czasem się zdarzy, jednak niemile widzianym jest nadużywanie tego typu wyrazów. Kategorycznie zakazanym jest stosować wulgaryzmy wobec innych użytkowników. Nie są też zalecane w komentarzach ani artykułach.
  3. Użytkownicy są zobowiązani do zachowania kultury i szacunku do zdania innych osób.
  4. Żadne "wojny o waifu/husbando" nie są tutaj mile widziane. Zachowujmy się jak dojrzali ludzie - nieistniejące postacie nie należą do nikogo, prócz ich twórcy, każdy może je lubić. I przy tym zostańmy.
  5. Krytycy są mile widziani. Krytykanci nie. Jednak o tym, kto jest kim, pozwólcie, że będzie decydować administracja, niektórzy bowiem tego nie rozróżniają.

Dotyczące publikowania treści na wiki:

  1. Artykuły muszą być oparte na informacjach zamieszczonych w oryginalnej serii anime oraz kanonicznych źródłach dodatkowych. Zakazuje się umiejscawiania w nich własnej ekspersji na temat opisywanego tematu. Do dzielenia się swoimi poglądami służą komentarze pod artykułem oraz blog.
  2. W artykułach nie można umieszczać fanartów. Od tego jest specjalnie wyznaczona sekcja w zakładce "Społeczność".
  3. Powinno się przestrzegać zasad ortografii i interpunkcji. Jeśli osoba pisząca artykuł ma z nimi problem, niech w opisie zmian wspomni o tym, iż tej stronie przyda się sprawdzenie pod tym kątem lub doda kategorię "Do sprawdzenia".
  4. Artykuły o małej ilości zawartości, do których można jeszcze coś dopisać, można oznaczać szablonem "zalążek".
  5. Osoby sabotujące działalność wiki (często zwani trollami) i nagminnie nieprzestrzegające zasad będą wyrzucane. Jeśli do łamania regulaminu będzie dochodziło z kont anonimowych, administracja będzie zmuszona zablokować możliwość edycji bez zalogowania.
  6. Zaleca się nie używanie emotikonów w artykułach. To bardzo nieprofesjonalne.

Sekcja fanartów

  1. Swoje prace należy wstawiać w zakładce Społeczność>Fanarty. Dodaje się na końcu listy podstawowy nagłówek rozdziału ze swoją nazwą użytkownika, a pod nim rysunki. W razie problemów (a takowe niestety bywają) - łap administratora.
  2. Na wszystkich udostępnianych pracach powinien być dobrze widoczny podpis.
  3. Praca z kreatora jest klasyfikowana jako fanart, w jej wypadku jednak w licencjach trzeba zaznaczyć dozwolonego użytku, a w podpisie pod obrazem podać nazwę gry/strony, z której kreator pochodzi.
  4. Przy dodawaniu swojej pracy daje się licencję o zastrzeżonych prawach autorskich.
  5. Fanarty mogą zawierać własne postacie, najlepiej opisane już na wiki.
  6. Nie można wstawiać rysunków i grafik z parami, które nie są kanoniczne. Z prostej przyczyny - nikt tu nie chce wojny na shipy. Ewentualnie tylko x oc, ale to też z rozsądkiem i honorując zasadę 4. z sekcji dotyczących funkcjonowania społeczności.
  7. Zakaz publikowania treści zbereźnych, hentai (cenzurowanych też). Silne sceny gore lub inne mogące zgorszyć pozostałych użytkowników muszą być oznaczone na początku jako nieodpowiednie dla wrażliwych i młodszych.
  8. Nie przesadzać z base. Jeden, maks dwa rysunki z tej samej, ale nie więcej.
  9. Plagiat będzie bezwzględnie karany.

Sekcja opowiadań

  1. Opowiadania dodaje się jako osobną stronę, ale w kategoriach obowiązkowo musi zawierać nick autora i kategorię "opowiadania".
  2. Tytuł każdego rozdziału powinien być napisany "podstawowym nagłówkiem rozdziału", by u góry strony utworzył się spis treści.
  3. Aby dodać nowy rozdział, należy edytować stronę i dopisać go na końcu, a nie tworzyć kolejne strony.
  4. Powinno się przestrzegać zasad ortografii, interpunkcji itd. Jeśli nie radzisz sobie z nimi - patrz: punkt 3. zasad dotyczących publikowania treści.
  5. Można pisać x Reader i o kanonicznych parach. Shipy spoza kanonu zakazane, te z własnymi postaciami w granicach rozsądku + zasada 4. z pierwszej sekcji regulaminu.
  6. One-shoty mile widziane, jednak pisane w jednym artykule jako ich zbiór, nie każdy osobno.
  7. Zakaz scen erotycznych.
  8. Alternatywne Uniwersa jak najbardziej dozwolone.
  9. Plagiat nie będzie tolerowany.

Sekcja fanowskich postaci

  1. Żeby pokazać wygląd postaci można stosować obrazy z kreatora. Należy je jednak oznaczyć licencją o obrazach dozwolonego użytku.
  2. Artykuły o postaciach fanów powinny wyglądać mniej więcej tak jak te o bohaterach kanonicznych - infobox, wygląd, charakter, historia. Pozostałe (ciekawostki, umiejętności) nie są obowiązkowe. Można też oczywiście dodać coś od siebie.
  3. Jeśli już ktoś decyduje się napisać taki artykuł, niech będzie on rozwinięty, a nie po jednym zdaniu i tyle.
  4. Artykuł dodaje się jako nową stronę, w kategoriach musi mieć jednak wpisane "fanowskie postacie" i nick autora.
  5. NIE dodajemy tych samych kategorii, do których wpisuje się postacie kanoniczne, żeby się ze sobą nie mieszały. Właściwie wystarczą tylko te dwie wymienione powyżej.
  6. Nie powinno się robić postaci idealnych. A jeśli już koniecznie, musi być dobre, logiczne uzasadnienie, dlaczego takie są.
  7. Nie wolno wykorzystywać wyglądów postaci znalezionych w internecie. Muszą one być własne, narysowane ręcznie, w programie, namalowane lub wykonane w kreatorze.

Linki do social-mediów wiki

Advertisement