Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Czas na Prezent: Lekcja Druga to drugi rozdział dwunastego tomu mangi pod tytułem Klasa Skrytobójców oraz dziewięćdziesiąty dziewiąty ogółem.

Streszczenie[]

Uczniowie postanawiają sprawić przyjemność Irinie i skłonić Karasumę, aby dał kobiecie jej upragniony prezent urodzinowy. Kiedy jednak mężczyzna wręcza blondynce bukiet kwiatów, który zakupili dlań nastolatkowie, Serbka szybko domyśla się, iż całe zajście zostało ustawione oraz nie jest inicjatywą Tadaomiego. Obnażywszy przyszykowaną przez klasę intrygę, Jelavić zauważa, iż rzeczywiście utraciła profesjonalizm podczas tego zlecenia. Dlatego też postanawia skończyć z tym i odejść.

Bohaterowie[]

Główni[]

Drugoplanowi[]

Trzecioplanowi/Tło[]

Fabuła[]

Uczniowie rozpoczynają wdrażanie w życie drugiego podejścia do wyswatania Iriny i Karasumy. Pierwszym ich celem jest rozdzielenie nauczycieli. W związku z tym Megu postanawia poprosić Jelavić o jeszcze jedną lekcję francuskiego pod pretekstem chęci pracy za granicą. Serbka zgadza się i poleca dziewczynie dosiąść się do nich w pokoju nauczycielskim, aczkolwiek nastolatka zamiast tego wyciąga ją na dwór, twierdząc, iż pogoda jest bardzo ładna, w związku z czym lepiej poćwiczyć na zewnątrz.

Tymczasem kilkuosobowa grupka z klasy wyrusza na poszukiwanie prezentu dla kobiety. Nie bardzo jednak wiedzą, co mogłoby się jej spodobać - w końcu blondynka, dzięki swojej urodzie oraz kontaktom, otrzymała już chyba wszystkie możliwe prezenty z tymi drogimi włącznie, z kolei oni mają do dyspozycji jedynie pięć tysięcy jenów z klasowej zrzutki.

Po drodze zaczepia ich kwiaciarz, którego spotkali już wcześniej przy okazji wypadku z panem Matsukatą. Pyta on, czy ze staruszkiem wszystko w porządku. Szybko jednak przechodzi na temat przypadkiem zasłyszanej rozmowy nastolatków na temat prezentu i proponuje im, aby zakupili Irinie bukiet kwiatów. Przekonuje ich, że jest to najodpowiedniejszy wybór dla każdego bez wyjątku, ponieważ rośliny te przemawiają nie do osobowości, którą każdy ma inną, a do ludzkich instynktów jednakowych u każdej persony. Ponadto oferuje im zniżkę po znajomości. Ostatecznie uczniowie dają się przekonać i wracają do kampusu z obfitym bukietem.

Nastolatkowie, którzy zostali w szkole z kolei zajmują się odciąganiem uwagi Iriny od swojego planu. Jelavić, ostatnimi czasy cierpiąca na dotkliwe poczucie samotności (spowodowane brakiem kontaktu z mistrzem oraz zachowaniem Karasumy), jest wniebowzięta dzięki temu nagłemu rozchwytywaniu przez uczniów. Obserwujący ich z oddali Niezabijski zauważa zaś, iż blondynka zmieniła się, odkąd przybyła do szkoły - z zimnej profesjonalistki przerodziła się w naprawdę dobrą nauczycielkę, mającą z podopiecznymi przyjacielską, niemalże wręcz rodzinną relację. Jego uwadze nie umyka jednak to, że uczniowie prawdopodobnie coś knują. Dlatego też postanawia się do nich przyłączyć.

Nagle wszyscy uczniowie tracą zainteresowanie dalszym spędzaniem czasu z Iriną, co mocno zbija ją z tropu. Skonsternowana kobieta rusza z powrotem do pokoju nauczycielskiego, by opowiedzieć o wszystkim Karasumie, aczkolwiek nie jest jej to dane - na miejscu już czeka na nią ustawiona przez klasę niespodzianka. Tadaomi wręcza kobiecie bukiet, życząc jej wszystkiego najlepszego i wszystko zdaje się zmierzać na właściwe tory, aczkolwiek cały czar pryska, kiedy mężczyzna zwraca uwagę na to, iż prawdopodobnie to pierwszy oraz ostatni raz, kiedy w ten sposób świętują jej urodziny, ponieważ niezależnie od wyników skrytobójstwa, pozostało im już tylko pół roku wspólnej pracy. Wtedy do Jelavić dociera, co zaszło.

Minąwszy Karasumę, kobieta otwiera na oścież okno, pod którym ukrywa się spora grupa klasowych podsłuchiwaczy z Niezabijskim na czele. Jej hipoteza okazuje się słuszna - wiedziała, iż Tadaomi nie wpadłby na kupienie jej kwiatów. Kobieta pyta ich, czy dobrze bawili się patrząc, jak profesjonalna zabójczyni "tańczy jak banda dzieciaków jej zagra" i, nie chcąc słuchać żadnych wyjaśnień, zwraca Karasumie otrzymany bukiet, po czym wychodzi, dziękując za najlepszy prezent, jaki mogła dostać - przejrzenie na oczy.

Gdy blondynka znika z pola widzenia, uczniowie zaczynają wyrzucać Tadaomiemu oschłość oraz to, że w dalszym ciągu nic do niego nie dotarło. Brunet uświadamia ich jednak, że wie doskonale o uczuciach kobiety. Mimo tego nie zamierza przekraczać granic profesjonalnej relacji z Serbką, zaś jeśli wciąż będzie tak nieopanowana jak obecnie, to zatrudni na jej miejsce inną skrytobójczynię. Domyśla się, iż dla uczniów musi to brzmieć okrutnie, aczkolwiek skoro zauroczenie Iriny przytępia skrytobójcze zdolności, to znaczy, że kobieta nie nadaje się do tej pracy.

W międzyczasie Jelavić przemierza samotnie ulice, piekląc się i wyzywając Tadaomiego. Ostatecznie jednak dochodzi do wniosku, że może i dobrze się stało. Nawet gdyby tam została, to ze swoimi umiejętnościami nie osiągnęłaby już nic więcej.

Jej zachowaniu zaś przygląda się kwiaciarz, którego bukiet brał udział w całym zajściu. W końcu udaje mu się zdobyć najświeższe informacje dotyczące skrytobójstwa w starym kampusie - dotychczas wszystkie podsłuchy, jakie tam założył, zostały szybko usunięte przez Niezabijskiego, aczkolwiek teraz zdołał dowiedzieć się wszystkiego, czego chciał. Nadeszła więc pora, aby Bóg Śmierci wkroczył do akcji.

Lista rozdziałów[]

Manga v. 1
Tom 1 Rozdział 1Rozdział 2Rozdział 3Rozdział 4Rozdział 5Rozdział 6Rozdział 7
Tom 2 Rozdział 8Rozdział 9Rozdział 10Rozdział 11Rozdział 12Rozdział 13Rozdział 14Rozdział 15Rozdział 16
Manga v. 2
Tom 20 Rozdział 170Rozdział 171Rozdział 172Rozdział 173Rozdział 174Rozdział 175Rozdział 176Rozdział 177
Manga v. 3
Tom 21 Rozdział 178Rozdział 179Rozdział 180
Dodatki Piosenka o Rysowaniu Pana NiezabijskiegoPan Niezabijski vs Kusuo SaikiCzas na ZagadkęSaikou Jump w DelegacjiLetnie Wydarzenie w DelegacjiGłosowanie na Ulubioną Postać
Advertisement