Ansatsu Kyōshitsu Wiki
Advertisement

Sakura Kiyashiki to jedna z podopiecznych pana Matsukaty, stały bywalec świetlicy Zielony Listek.

Etymologia[]

Imię "Sakura" w języku japońskim oznacza kwitnącą wiśnię, co prawdopodobnie jest nawiązaniem do koloru włosów dziewczynki. Nazwisko Kiyashiki zaś składa się z trzech cząstek - "Ki" (鬼), tłumaczonej jako "demon", "Ya" (屋), znaczącej "dom, dach" oraz "Shiki" (敷), mogącej oznaczać podłogę.

Wygląd[]

Sakura to jasnoskóra, szczupła dziewczynka o jasnoróżowych, prostych, krótkich włosach z grzywką zasłaniającą czoło. Oczy Kiyashiki mają ciemnoniebieską barwę i okolone są długimi, czarnymi rzęsami. Na świetlicę dziewczynka przychodzi ubrana w białą bluzkę z falbaniastym golfem oraz żółtą sukienkę bez rękawów zapinaną z przodu na guziki.

Charakter[]

Początkowo Sakura wydaje się bardzo nieprzyjemną personą, jest wrogo nastawiona do nastolatków z klasy 3-E oraz wykazuje wobec nich agresję (rzuca się nań z miotłą, aczkolwiek dziura w podłodze uniemożliwia jej atak). Prędko jednak okazuje się, że to jedynie mechanizm obronny, a dziewczynka w rzeczywistości jest radosną, pełną energii osobą. Chociaż wciąż bywa niekulturalna, jej usposobienie znacznie się ociepliło.

Relacje[]

Nagisa Shiota[]

Chociaż na początku Sakura nie była do niego najlepiej nastawiona, to podczas wspólnej nauki ich relacja szybko się ociepliła. Sympatyczne podejście niebieskowłosego prędko kupiła zaufanie dziewczynki. Sakura kilkukrotnie pomaga Shiocie, motywując go oraz podnosząc jego pewność siebie. To właśnie ona utwierdziła go w decyzji o zostaniu nauczycielem.

Pan Matsukata[]

Sakura wydaje się mieć dość dobre relacje z właścicielem świetlicy, co widać między innymi po tym, iż to właśnie jemu pierwszemu biegnie pochwalić się poprawą szkolnych ocen.

Ciekawostki[]

  • Sakura uczyła się na świetlicy przez pięć lat.
  • Dziewczynka nie chciała chodzić do szkoły ze względu na to, iż jej tam dokuczano. Dopiero Nagisa przekonał ją do powrotu.
Advertisement